BEOGRAD, Kupovina “Delta maksi grupe” je izvrsna prilika za učvršćivanje pozicije “Delez grupe” u jugoistočnoj Evropi, gdje želimo da postanemo lider u maloprodaji prehrambenih proizvoda.
Rekao je to u intervjuu “Glasu Srpske” Pjer Olivijer Bekers predsjednik “Delez grupe”, kompanije koja je nedavno za 932,5 miliona evra od “Delta holdinga” kupila “Delta maksi grupu”. Dodao je da su više od 50 odsto dobavljača u zemljama u kojima je “Delez grupa” prisutna, lokalni.
– Oni čiji se proizvodi pokažu kvalitetnim, dobiće priliku za partnerski odnos sa “Delez grupom” i moći će da prodaju svoje proizvode u zemljama u kojima grupa djeluje – istakao je Bekers.
Kao novi vlasnik “Delta maksi grupe”, da li planirate bilo kakve promjene u poslovnom upravljanju “Maksi” trgovačkih centara u RS?
BEKERS: Poslije završetka procesa prenosa vlasništva, u idućim mjesecima odredićemo pravac našeg djelovanja. Naša strategija je strategija rasta. Fokusirani smo na vrstu buduće ponude našim mušterijama. Kombinacija veličine naše grupe, stručnosti i znanja djeluje u svim zemljama u kojima smo prisutni, a to želimo da postignemo i u zemljama u kojima djeluje “Delta maksi”.
Imate li u planu povećanje broja radnika u “Maksi tržnim centrima” u Srpskoj?
BEKERS: “Delta maksi”, čak i kao samostalna kompanija, ima čvrste planove za razvoj. Pomenuli smo da je “Delez grupa” fokusirana na razvoj, naročito u oblastima poput jugoistočne Evrope, u koje imamo puno povjerenja. Ove godine uložićemo oko 900 miliona evra u nove prodajne objekte i razvoj, u postojeće ogranke “Delez grupe” širom svijeta, ali tu nije uračunata “Delta maksi grupa”. Gotovo isti iznos novca smo dali za kupovinu “Maksija”.
Bivši vlasnici grupacije koju ste kupili naglasili su da pomenuta transakcija predstavlja početak nove faze rasta “Delta maksi grupe”. U kom pravcu će ići taj razvoj?
BEKERS: Strategija “proboja na tržište” koju je primjenjivala “Delta maksi grupa” kompatibilna je sa strategijom “Delez grupe”. Obje grupe koriste kombinovanu strategiju uz korišćenje lokalnih brendova. “Delta maksi grupa” je izvrsna prilika za učvršćivanje naše pozicije u jugoistočnoj Evropi da bismo postali lider u maloprodaji prehrambenih proizvoda u tom području. “Delez grupa” već je prisutna u jugoistočnoj Evropi, odnosno u Grčkoj i Rumuniji.
Najavili ste povećanje asortimana robe u “Maksi” maloprodajnim objektima. Da li to znači da možemo očekivati veći asortiman robe porijeklom iz Belgije?
BEKERS: Želimo da budemo prisutni u maloprodaji u svakom marketu. Više od 50 odsto dobavljača u zemljama u kojima smo prisutni su lokalni. Oni čiji se proizvodi pokažu kvalitetnim, dobiće priliku za partnerski odnos sa “Delez grupom” i moći će da prodaju svoje proizvode u zemljama u kojima grupa djeluje. Iako je još rano govoriti o pojedinostima, moguće je da će biti šanse za ulazak proizvoda koji se već prodaju na tržištima Grčke, Rumunije i Belgije. Nastojimo da ponudimo asortiman proizvoda koji je najprihvatljiviji za lokalne kupce.
Kupovinom “Delta maksi grupe”, preuzeli ste i neto dug od 300 miliona evra. Da li bi izmirenje duga moglo imati uticaj na poslovanje “Delta maksi grupe”?
BEKERS: Riječ je o neto finansijskom dugu, a to znači finansijski dug umanjen za raspoloživu količinu novca u gotovini. U to nije uključen komercijalni dug. Naravno, takođe smo uzeli u obzir i isplate našim dobavljačima, jer su one uvrštene i u bilans “Delta maksi grupe”. Neto dugovanja od 300 miliona evra neće imati uticaja na poslovanje “Delta maksija”, jer smo uvjereni da ćemo uz finansijsku snagu “Delez grupe” reprogramirati taj dug uz manje troškove.
Investicije
Da li “Delez grupa” planira investicije u Srpsku?
BEKERS: “Delta maksi” je prisutan u Srbiji, BiH, Bugarskoj, Albaniji i Crnoj Gori. Proširićemo našu mrežu gdje god poslovne mogućnosti budu dozvoljavale. Ipak, prerano je u ovom trenutku iznositi pojedinosti. Glas Srpske