BANJALUKA, Da bankari u Srpskoj i te kako vode računa o zaštiti svojih interesa govori i činjenica da klijentima naplaćuju čak i pismenu opomenu za kašnjenje u otplati kredita.
Banjolučanka M. B., klijent Hipo Alpe Adria banke neprijatno se iznenadila kada je nedavno u opomeni zbog kašnjenja u otplati kredita pročitala da će tu opomenu morati da plati 15 maraka.
Ona je 10. avgusta dobila pismenu opomenu zbog neizmirenog dugovanja od 74,27 evra u kojoj se navodi da će banka po osnovu troškova opomene “klijentovu kreditnu partiju teretiti sa 15 maraka”. Njena greška je, priznaje, što prije potpisivanja nije detaljno pročitala ugovor.
– Činjenica je da sam nekoliko dana kasnila sa otplatom rate kredita, ali sam se zaista neprijatno iznenadila kada sam vidjela da tu opomenu moram platiti 15 maraka, posebno zbog toga što se radi o prvoj opomeni – kazala je ona.
U Hipo Alpe Adria banci ističu da je u svim ugovorima banke o kreditu, definisano da će se na ugovorni odnos između banke i klijenta primjenjivati i odredbe internih akata banke, između ostalog, i onih koji definišu naplatu opomene za kašnjenje.
– Svojim potpisom na ugovor klijent je prihvatio primjenu navedene ugovorne odredbe. Sve naknade u vezi sa kreditnim poslovanjem banke sa fizičkim licima jasno su istaknute na internet stranici banke – istakao je voditelj Odjeljenja pravnih poslova Hipo Alpe Adria banke Goran Babić i dodao da se i sve naredne opomene o neplaćenoj rati kredita, takođe naplaćuju.
On je naveo da naplata naknada od strane banke nije u suprotnosti sa zakonskim propisima, niti sa ugovorom između klijenta i banke.
– Od osam vodećih banaka koje pružaju svoje finansijske usluge u Republici Srpskoj, njih pet naplaćuje naknadu, a činjenica da neke banke ne naplaćuju ove usluge ne utiče na zakonitost odluke Hipo banke – kazao je Babić.
Agencija
U Agenciji za bankarstvo RS rekli su da ovakvi slučajevi nisu u njihovoj nadležnosti, te da je to isključivo odnos banke i klijenta. Oni ističu da klijent ima načina da riješi problem i to tako što će se prvo obratiti banci, a zatim, ako smatra da su njegova prava prekršena, može da se obrati sudu.Glas Srpske
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
E,moja Sestro!
Ovo je država bez Zakona, čim se ovi ponašaju ovako, bičan papir 15 KM plus zatezna kamata, pa ima li to i u jednoj državi. A, niti ima posla niti redovnih plata, da li mi mozemo poslodavcu ili državi poslati opomenu i tražiti 15 KM. Agencija za bankarstvo RS jadni li smo od koga očekujemo zaštitu.
Duraj sestro dok možeš, kao i ja i stotine hiljada nas.