SINSINATI, Profit američke kompanije “Prokter i Gembl” (P&G), najvećeg svjetskog proizvođača potrošne robe, pao je u drugom poslovnom kvartalu 16 odsto, zbog jačanja dolara i slabog rasta prodaje na globalnom nivou.
Rezultati su ipak nadmašili očekivanja Volstrita, a akcije P&G porasle su četiri odsto u jutrošnjem trgovanju, prenosi agencija AP.
Kompanija sa sjedištem u Sinsinatiju, koja proizvodi deterdžent za pranje veša Tajd i brijače Žilet, trenutno prolazi kroz restrukturu, u cilju fokusiranja na najprofitabilnije osnovno poslovanje i smanjenja troškova za deset milijardi dolara do fiskalne 2016.
Neto profit iz tri mjeseca zaključno sa decembrom pao je na 3,43 milijarde dolara odnosno 1,18 dolara po akciji sa 4,06 milijardi odnosno 1,39 dolara po akciji iz istog perioda 2012.
P&G, kao i drugi prozivođači potrošne robe, pokušava da uveća tržišni udio u vrijeme sporog rasta razvijenih tržišta. Pokretač rasta kompanije trenutno su tržišta u usponu, ali se i na njima javljaju znaci usporavanja ekonomije.
Ne računajući troškove restrukture, zarada je u drugom poslovnom kvartalu iznosila 1,21 dolar po akciji, peni iznad očekivanja analitičara koji su učestvovali u anketi agencije FaktSet. Prihodi P&G porasli su jedan odsto na 22,28 milijardi dolara, dok su analitičari očekivali 22,34 milijarde. Tanjug