DISELDORF, Akcije kompanije Metro AG pale su na najniži nivo u dvije godine nakon što je njemački trgovinski lanac objavio slabije rezultate poslovanja od očekivanih.
Akcije Metroa potonule su čak za 7,6 odsto na 26,33 evra na Frankfurtskoj berzi, što je njihov najveći pad od avgusta 2014. godine, izvještava agencija “Blumberg”.
Prodaja je oslabila za 2,7 odsto na 13,6 milijardi evra, dok se dobit prije kamata, poreza i jednokratnih stavki srozala na 154 miliona evra u prošlom kvartalu, a gotovo polovina tog pada duguje se valutnim efektima.
Generalni direktor Olaf Koh priprema se za podijelu Metroa na dvije kompanije, od kojih će se jedna baviti prodajom prehrambenih proizvoda, a druga prodajom aparata za domaćinstvo i tehnoloških uređaja.
Taj proces bi mogao da ubrza poslovanje, što je važno nakon rezultata iz poslednjeg kvartala, u kom ih je pogodila neprofitabilnija prodaja, zajedno s rashodima vezanim za širenje e-trgovine i otvaranje lojalti-kluba za kupce u prodavnicama elektronske opreme Medija markt, piše “Blumberg”.
Prema riječima berzanskog analitičara BNP Pariba banke Endrjua Gvina, glavni krivac za loše rezultate je upravo novostvorena kompanija Medija markt, grupa koja se, kako kaže, između ostalog, proziva i zbog lošeg proizvodnog asortimana. B92