LONDON, Prodaja čaja u Velikoj Britaniji pala je za 22 odsto između 2010. i 2015. godine i to sa 97 miliona kilograma na 76 miliona kilograma, naveo je Institut za proučavanje tržišta Mintel.
U danas objavljenoj studiji Institut predviđa dalji pad prodaje te da će do 2020. godine prodaja pasti na 68,7 miliona kilograma.
Britanci sve više konzumiraju druga pića umjesto dosadašnjeg tradicionalnog “britanskog čaja”.
“Klasični crni čaj ima poteškoća da se odupre konkurenciji drugih pića”, objašnjava autor izvještaja Ema Kloford.
Ona je dodala da osim pada prodaje čajeva opada i prodaja keksa i kolača koji se konzumiraju uz čaj.
Iz Instituta navode da smanjenju prodaje čaja doprinosi toplo vrijeme jer je 2014. godina bila najtoplija na globalnom nivou, što primorava Britance da konzumiraju hadnije napitke.
Međutim, konzumiranje čaja ostaje duboko ukorijenjena navika mnogih Britanaca, čak 54 odsto njih najmanje jednom na dan konzumira čaj, navodi Mintel.