VAŠINGTON – Prodaja vozila kompanije Tesla na ključnim evropskim tržištima opala je i tokom marta, prema podacima britanske kampanje za promociju električnih vozila ”FairChange”.
Tesla je u martu prijavila 3.157 prodatih automobila u Francuskoj, 911 u Švedskoj i 2.211 u Norveškoj, što je pad od 36,83 odsto, 63,9 odsto i jedan odsto u odnosu na prošlu godinu, pokazuju zvanični podaci, javlja Rojters, prenosi Tanjug.
U Danskoj je prijavljeno ukupno 593 prodatih vozila, što je pad od 65,6 odsto, a u Nizozemskoj je pao za 61 odsto na 1.536.
Kvartalna prodaja opala je za 41,1 odsto u Francuskoj, 55,3 odsto u Švedskoj, 12,5 odsto u Norveškoj, 56,4 odsto u Danskoj i 49,7 odsto u Nizozemskoj.
Tržišni udio Tesle u Francuskoj pao je na 1,63 odsto u kvartalu koji je završen u martu.
Rast je zabilježen u Portugalu za dva odsto u posljednjih mjesec dana, ali prodaja je kvartalno pala za 26 odsto, uprkos ubrzanom trendu kupovine električnih vozila u toj zemlji.
“Nikada nijedna marka automobila nije doživjela takav globalni pad”, rekao je osnivač kampanje ”Fair Change” Kventin Vilson.
Kako se navodi, potrošači izbjegavaju kupovine Teslinih modela najviše zbog približavanja vlasnika kompanije Tesla i bliskog saradnika američkog predsjednika Donalda Trampa, Ilon Maska, strankama kranje desnice u Evropi. Tanjug