NJUJORK, Mapa koristi podatke koji se besplatno mogu dobiti na sajtu Alexa.com.
U pitanju je sajt koji se bavi analizom veb sajtova, a posjećenost je izračunata korišćenjem kombinacije procijenjenog prosječnog broja osoba koje ih posjećuju i prosječnog broja otvorenih stranica tog sajta u proteklih mjesec dana
Svaka boja na mapi predstavlja najposjećeniji sajt određene zemlje, a odmah se može primjetiti dominacija dvije kompanije – Googlea (crvena) i Facebooka (plava), tako da je najveći dio mape prekriven ovim bojama.
Nadmoć Googlea i Facebooka nad bilo kojim drugim veb sajtom je očigledna, a možemo da primjetimo i interesantan geografski kontinuitet ova dva „carstva“.
Google je najposjećeniji sajt u Evropi, Sjevernoj Americi i Okeaniji, sa druge strane, Facebook je dominantan na Bliskom Istoku, Africi i najvećem dijelu Južne Amerike.
Situacija je znatno kompleksnija u Aziji pošto je lokalna konkurencija uspjela da se suprotstavi velikim sajtovima iz Amerike. Baidu je poznat kao najkorišćeniji veb pretraživač u Kini, koja je trenutno ujedno i dom najvećem broju ljudi koji koriste internet – u pitanju je pola milijarde ljudi. Ono što donekle čudi jeste podatak da je Baidu najposjećeniji i u Južnoj Koreji.
Iako je ovo možda rezultat prosječnih podataka, vrlo je vjerovatno da će se u narednom periodu Baidu proširiti i van granica Kine.
Preostale teritorije koje su se oduprle velikoj dvojci su Japan, gdje je dominantan Yahoo Japan i Tajvan gdje je ova kompanija takođe najposjećenija, nakon akvizicije Wretcha.
Snaga Google je zapanjujuće očigledna ukoliko pogledamo drugi najposjećeniji sajt u svakoj zemlji. Među 50 zemalja u kojima je Facebook najposjećeniji, u 36 od njih Google je drugi najposjećeniji sajt dok ostalih 14 posjećuje YouTube, prenose agencije.