BERLIN, PARIZ, Junski indeks potrošačkog povjerenja u Njemačkoj opao je na 4,9 poena, s revidiranih 5,6 u maju, objavila je juče u Berlinu privatna istraživačka grupe GfK.
U Parizu je istovremeno saopšteno da je isti francuski pokazatelj, pravljen na osnovu ankete s 4.000 građana, u maju smanjen na 102, s aprilskih 106 poena.
Francuska državna statistika navodi da je majski indeks potrošačkog raspoloženja u drugoj po snazi privredi zone evra najlošiji takav mjesečni pokazatelj od decembra 2005. godine.
Njemački indeks potrošačke klime je u decembru opao na 13,4 poena, što je bio najniži nivo tog indikatora u prethodnih 12 mjeseci, navodi se u izveštaju agencije DPA.
Oko 2.000 njemačkih potrošača, koje su anketirali saradnici GfK, su izrazili pesimizam ne samo zbog očekivanog daljeg skoka cijena hrane i nafte, već i usljed ograničenog rasta vlastitih primanja.
Izvještaj o stanju potrošačkog raspoloženja obajavljen je, inače, zajedno s podacima o kretanju njemačkog bruto domaćeg proizvoda (BDP) u prvom tromjesečju ove godine.
Analiza federalnog njemačkog Zavoda za statistiku iz Vizbadena pokazuje da je u prvom kvartalu ostvaren veoma dobar – jednoipoprocentni – privredni rast, u odnosu na nivo iz posljednjeg tromjesečja 2007.
Ekonomski uspon ostvaren u prva tri mjeseca 2007. bio je najveći kvartalni privredni rast tokom proteklih 12 godina, navodi se u izvještaju njemačke statistike.
Stručnjaci federalne statistike ističu da je veoma solidan privredni rast tokom prvog kvartala ostvaren, prije svega, zbog veće poslovne aktivnosti u građevinarstvu i obimnijih korporativnih investicija, a u manjoj mjeri i uspona potrošačke aktivnosti.
Njemački izvoz je i u analiziranom periodu bio jak, uprkos rekordnom skoku kursa evra prema dolaru. Suficit u robnoj razmjeni s inostranstvom je, međutim, posljednjih mjeseci smanjen, zbog drastičnog skoka izdataka za uvoz, pa spoljna trgovina u cjelini više ne utiče kao ranije na rast BDP-a.