RIM, Italijanska prodaja novih automobila pala je tokom proteklog mjeseca 13,79 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine. Kako je navelo italijansko ministarstvo saobraćaja, udio “Fijata” na domaćem tržištu skliznuo je ispod 30 odsto, prvi put od decembra 2005. godine.
Ukupna prodaja dostigla je prošlog mjeseca 163.700 jedinica zbog prestanka podsticajnih mjera za nabavku vozila niže emisije štetnih gasova, što je posebno pogodilo grupu “Fijat”, glavnog domaćeg i jednog od najvećih proizvođača kola u Evropi.
Prodaja “Fijata” u maju je smanjena 25,1 odsto na godišnjem nivou, tako da je udio kompanije u ukupnoj prodaji na domaćem tržištu iznosio 29,84 odsto, prvi put ispod 30 odsto od 2005. godine.
“Fijat” je prošlog mjeseca prodao oko 49.000 automobila tri njegove robne marke.
Registracija novih automobila počela je da pada od aprila zbog negativnih efekata vladine odluke da se ukinu subvencije za kupovinu ekoloških vozila.
Posljednji podsticaji prestali su u decembru prošle godine, ali posljedice te odluke osjetile su se na prodaju tek u martu, zbog toga što su kupci do tada registrovali nabavke.
U maju 2009. godine prodato je oko 190.000 jedinica, prema zvaničnim podacima, a za pet mjeseci ove godine ukupne isporuke na italijanskom tržištu porasle su 7,86 odsto, na oko 992.000 komada.
Zbog nedostatka podsticajnih mjera iz sistema “staro za novo”, “Fijat” je zabilježio i pad proizvodnje od oko 8.000 modela “ćinkvećento” i “panda” u njegovoj fabrici u Poljskoj. Biznis