BEOGRAD, Vlasnici vremešnih automobila, koji su danas organizovali paradu oldtajmera “Memorijal princa Tomislava Karađorđvića” na Beogradskom sajmu, kažu da su stari četvorotočkaši zanimljiviji od novih i da privlače veću pažnju.
Posjetioci Sajma automobila “DDOR BG Car Show” i Međunarodnog sajma motocikala “Motopašion”, prije nego što uđu u hale gdje su izloženi najnoviji modeli četvorotočkaša i dvotočkaša, mogu isped Upravne zgrade Beogradskog sajma da se podsjete na to kako su nekada izgledale pojedine marke automobila i da ih uporede sa novim.
Predsjednik novosadskog Auto moto kluba “Diplomat klasik“, Milan Posavec, koji je organizator parade oldtajmera, kaže da taj klub nastavlja tradiciju “Memorijala princa Tomoslava Karađorđevića” i da su sva izložena vozila istorijske i muzejske vrijednosti u isrpavnom stanju i registrovana.
Za njihove vlasnike je predviđen i takmičarski dio u kojem će pokazati koliko su spretni u njihovom upravljanju.
“Nije skupo održavati te automobile koliko je skupo restaurirati ih i vratiti u stanje u kakvom su bili kada su izašli iz fabrike”, priča Posavec.
Vlasnike oldtajmera, kako dodaje, pomažu mehaničari i farbari u njihovom sređivanju i tako daju doprinos u očuvanju istorije četvorotočkaša.
Posavec je na ovu izložbu dovezao “krajsler valijanta” iz 1962. godine, koji je koristila američka ambasada u Cirihu.
To je, prema njegovim riječima, prvi “krajsler” sa alternatorom i jedini takav na prostoru bivše Jugoslavije. Auto ima 2.800 kubika, 101 konjsku snagu i registrovan je za šest osoba.
Na paradi učestvuju vlasnici oldtajmera iz raznih krajeva Srbije, a najstariji je džip “ford vilus” iz 1944. godine, koji se vozio tokom Drugog svjetskog rata.
Marko Stanković iz Lazarevca je dovezao “ambasador AMC” iz 1967. godine od 5.600 kubika, veoma rijedak model na ovim prostorima.
On je kazao da dijelovi mogu da se poruče u SAD, ali da je originalne “sitnice” teško nabaviti.
Prema njegovim riječima, vrijednosti takvih oldtajmera zavisi od toga koliko su dobro sređeni.
Bogdan Milekšić iz Novog Sada kaže da je ljubitelj oldtajmera od malih nogu, a na ovu manifestaciju je dovezao “opel kadet kupe b” iz 1971. Voli da vozi stare autmobile više od novih, koji su, smatra on, “svi unificirani i liče jedni na druge, dok je ranije svaki proizvođač imao svoj brend, prepoznatljiv stil, osobenosti, detalje”.
Na paradi se mogu vidjeti stare “fiće”, modeli “opela”, “fijata”, “renoa”, “forda, “DKW-a”, “NSU”, “kadilaka”, “korvete”, “bube“. Tanjug