SARAJEVO, Regulatorna agencija za komunikacije /RAK/ saopštila je da od sutra na snagu stupa drugi set mjera koje imaju za cilj smanjenje cijena u mobilnoj telefoniji, podsticanje konkurencije i zaštitu prava krajnjih korisnika.
U saopštenju RAK-a navodi se da, u skladu sa Odlukom o usklađivanju cijena usluga mobilne telefonije i uslova za pružanje telekomunikacionih usluga, na snagu stupa mjera koja nalaže da se u sklopu postpejd i pripejd tarifnih modela u kojima postoji naplata uspostavljanja poziva primijene ili obračunska jedinica jedna sekunda ili ukine naplata uspostaljanja poziva.
Uspostavljanje poziva se izuzetno može naplaćivati za bonus minute koje korisnik dobija u okviru paketa koji uključuju neograničen saobraćaj, odnosno flat paketi, tarifne opcije, tarifni paketi koji uključuju besplatne vikend-minute i slično.
Pošto u ovom slučaju Agencija ne daje saglasnost na izmjene cjenovnika, telekom operateri vrše izmjene u skladu sa vlastitom poslovnom politikom.
Druga mjera odnosi se na sve operatere, odnosno za fiksnu, mobilnu telefoniju i internet i nalaže da cijene moraju biti iskazane sa porezom na dodatnu vrijednost.
Operateri nisu obavezni obavijestiti RAK o izmjenama, a u slučaju prigovora da se cijene ne iskazuju u skladu sa navedenom obavezom ova agencija će pokrenuti postupak.
Iz RAK-a podsjećaju da mjere koje od sutra stupaju na snagu nalažu izjednačavanje cijena poziva iz mobilne mreže prema drugim fiksnim mrežama sa cijenom poziva iz mobilne mreže prema vlastitoj fiksnoj mreži, i vrijedi za sve postpejd i pripejd pakete.
Ova mjera ima za cilj podsticanje konkurencije i sprečavanje prenošenja tržišne snage sa tržišta fiksne telefonije na tržište mobilne telefonije.
Od sutra takođe stupa na snagu mjera koja nalaže da trajanje računa za pripejd korisnike nakon dopune iznosom 10 KM i više mora vrijediti najmanje 90 dana, odnosno omogućiti dolazne i odlazne pozive.
RAK poziva krajnje korisnike da se informišu o dostupnosti raspoloživih paketa i tarifnih modela kako bi imali pristup uslugama u mobilnoj telefoniji po smanjenim cijenama, te da dostave prigovor u slučaju saznanja da nosioci dozvola nisu ispunili propisane obaveze. Srna
3 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Obavještavam RAK i sve čitaoce portala http://www.Capital.ba sa istinitim događajem iz poslovanja M:tel kompanije Banjaluka, da im ukažem na savremeni harač onih koji se promovišu sloganom: “M.tel imate prijatelje”! Naime, imalac M:tel broja, posjednik je “pametnog” telefona koji funkcioniše na doplatu. Blaženi “M:tel prijatelj” dopuni, dana 05.06.2016.godine 10 KM, i dobi obavještenje da je uplata stigla i da mu transakcija važi do 03.09.2016.g. Međutim, već 29.06.2016.godine stiže aber poruka da je iznos pretplate iskorišten i da ga treba dopuniti!!? Ne sumnjajući u ozbiljnost i domaćinsko poslovanje Kompanije, imalac pametnog telefona ode (30.06.2016.g.) i ponovo dopuni iznos od 10 KM. Ali, ne lezi vraže, već 30.06.2016. godine, u 23.38 časova,ponovo dolazi poruka u kojoj se konstatuje da je stanje na računu 0.01 KM!!! Kako imalac pametnog telefona nije koristio usluge M:tel kompanije, a isključio je pipkanje djece po telefonu, ovaj puta on se obrati na M:tel broj 065 101010, i zatraži objašnjenje. Ljubazni radnik M:tela ljubazno objasni (ovo bez ironije) da je to moguće “jer je neko, ili sam uređaj, neovlašteno ušao na internet vezu i tako potrošio 20 KM,a da nije uspostavljen nijedan kontakt ili poslata poruka, ili bilo šta drugo! Pisac ovog komentara ima dokaze za navedeni slučaj, a čudi se da je to moguće i da M:tel tako potkrada građane,svoje korisnike!? U prevodu, to bi otprilike značilo da ja uđem u platni sistem neke banke ili M:tel kompanije i uzmem sebi para,onako đuture – koliko imaju,te im ostavim poruku da im je saldo Nula! Tako, iznos od 20,00 KM nestade, saldo na računu je 0.01 KM, a vlasnik M:tel broja se pita: Kako M:tel omogućuje ulazak na internet komunikaciju, bez znanja i saglasnosti građanina i kako to da M:tel vuče pare,bez ikakve usluge; samo zato što je neko ili sam uređaj ušao na internet vezu?!
Papak raspitaj se kako se koristi “pametni” telefon…i isključi opciju “prenos podataka”…
Hvala na komplimentu! Nažalost ima nas Papaka popriličan broj koji nasjedaju na opisani način i sa svojom glupošću i neznanjem pune budžet Kompanije M:tel, ali…
Sreća je je što postoje tako inteligentne osobe kao što si Ti, da nam prosvjetle mračne komore hipotalamusa pa ćemo ubuduće isključiti opciju Prenos podataka. E sad,šta mi to “prenosimo” i kada je telefon u stanju mirovanja, odnosno zašto M:tel omogućava Papcima da uđu gdje se “prenose podaci” i da im to debelo naplati a da to Papci saznaju tek kada ih onako hajdučki “lupe” po džepu – pitanje je na koje nisi dao odgovor. Komentar ovog Papka i jeste bio s ciljem da upozori, ovakve kao što sam ja, jer “M:tel prijatelj” može da priredi neprijatno iznenađenje…