BEOGRAD – Potpredsjednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović najavila je danas da će nova naplatna stanica Vrčin, koja će se koristiti umesto Bubanj Potoka, biti završena do 15. oktobra i da će omogućiti brži prolazak vozila na tom dijelu Koridora 10.
Nova rampa Vrčin će imati ukupno 23 trake odnosno za osam više od Bubanj Potoka.
“Za vladu je od velikog značaja da nastavimo izgradnju obilaznice oko Beograda, a jedan od važnih koraka je izmještanje naplatne stanice Bubanj Potok i to će biti urađeno do 15. oktobra kako smo i rekli, a vrijednost investicije je dvije milijarde dinara”, rekla je Mihajlović novinarima na gradilištu nakon kontrole radova.
Ona je istakla da će na tom gradilištu u prosjeku biti angažovano oko 100 radnika.
“Dolazi ljetnja sezona i sigurno je da ćemo se potruditi sa Putevima Srbije da nema zastoja na putu, bez obzira što imamo uvećan broj vozila koji prolaze Koridorom 10. Završavamo uskoro Koridor 10, a u 2015. smo imali skoro 2,5 miliona vozila više na koriodru, u odnsu na 2014. godinu”, kazala je Mihajlović.
Ona je rekla da neće biti gužvi zbog radova i da će sve biti završeno na vrijeme.
“Država sve svoje obaveze ispunjava prema Putevima Srbije, a oni zatim prema izvođaču”, dodala je Mihajlović.
Ona je ukazala da je Beograd gotovo jedini grad u Evropi gde je naplatna stanica na autoputu u gradu i da se zato i izmješta Bubanj Potok i istakla da je tako u svim velikim metropolama i da Beograd treba na njih da se ugleda, pošto se Beograd stalno širi.
“Očekujemo još veći broj vozila, jer završavamo Koridor 10 i polako će se saobraćaj, koji sada ide preko Bugarske i Rumunije, preusmjeravati na Srbiju”, kazala je Mihahlović.
Prema njenim riječima, kada je formirana ova vlada prije dvije godine, među prvim stvarima kojima se pozabavilo to ministarstvo je da se više koriste tagovi za elektronsku naplatu putarine.
“Prije nisu građani znali gdje se prodaju tagovi. Napravili smo dogovor sa NIS-ovim pumpama i proširićemo to duž cijelog autoputa”, navela je Mihajlović.
Putevi Srbije će omogućiti da ljudi mogu da kupe tagove i dopune gdje god žele, kao i da uplate novac za putarinu koliko hoće, a ne da budu ograničeni nekim fiksnim cijenama, istakla je ministarka.
“To je za nas vrlo značajno zbog brzine protoka saobraćaja”, dodala je Mihajlović.
Vršilac dužnosti direktora Puteva Srbije Zoran Drobnjak je rekao da će rampa Vrčin imati osam traka više od Bubanj Potoka.
“Ovu naplatnu stanicu ne izmještamo zbog Ikee već zbog nastavka obilaznice oko Beograda od tunela Straževica do Bubanj Potoka, koja izlazi 700 metara poslije stare naplatne stanice”, rekao je Drobnjak.
On je poručio da neće biti zastoja na autoputu tokom ljetnje sezone kao prošle godine i da će se radovi na mostu kod Trupala izvoditi poslije 15. avgusta kada prođe špic sezone.
Drobnjak je rekao da zbog nove naplatne stanice mještani Vrčina neće morati da plaćaju putarinu, kao i oni koji idu sa druge strane autoputa od Tranšpeda.
Radove izvodi austrijska firma “Štrabag” zajedno sa Vojvodina putem, iz Pančeva i PZP Zaječar.
Radovi su započeti na oko dva kilometra južno od petlje Vrčin pored autoputa u smjeru ka Nišu.
Predstavnik “Štrabaga” Dragan Ršumović je kazao da se trenutno radi na izmještanju potoka dodajući da su ti radovi trenutno mogući, kao i da se sve odvija po planiranoj dinamici.
“Kada imamo neki problem, Ministarstvo građevine i Putevi Srbije nam pogmognu”, kazao je Ršumović. Tanjug