NOVI SAD, Za kupovinu putem interneta još nije spremno čak 60 odsto zaposlenih Novosađana i to najviše zbog straha od zloupotrebe, iako je samo mali broj oštećen kupujući na ovaj način, pokazalo je istraživanje Agencije za društveno odgovorno poslovanje iz Novog Sada.
Putem interneta kupuje 37 odsto zaposlenih Novosađana, od kojih skoro svaki drugi plaćanje vrši platnom karticom, što na ukupan broj ispitanika iznosi 16 odsto, dok ostali kupuju pouzećem i opštom uplatnicom.
Čak 96 odsto ispitanika, koji kupuju preko interneta, imaju pozitivna iskustva i nastaviće sa ovakvom vrstom kupovine.
Platnim karticama putem interneta 40 odsto Novosađana kupovalo bi karte za događaje, 19 odsto knjige, 16 odsto tehniku, po sedam odsto namještaj i hranu za kućne ljubimce. Putovanja putem interneta uplatilo bi 19 odsto zaposlenih.
Istraživanje je sprovedeno za potrebe softverske kompanije za e-trgovinu Veb ap (Web Up) na uzorku od 500 zaposlenih Novosađana koji posjeduju platne kartice i koriste internet.
“Najveći problem leži u tome što građani ne znaju gdje mogu da se informišu. Sa druge strane, sasvim je očekivano da nedovoljna informisanost za posljedicu stvara njihovo nepovjerenje i strah od ovakve vrste kupovine”, rekao je Saša Zeković, direktor softverske kompanije za e-trgovinu Veb ap.
Zeković je rekao da je edukacija građana o bezbjednosti kupovine preko interneta presudna za razvoj e-trgovine u Srbiji.
On je ukazao na podatak da je putem interneta prošle godine u SAD ostvaren promet od skoro 200 milijardi dolara, što potvrđuje da je e-trgovina važna karika u razvoju cjelokupne privrede.
Prema provedenom istraživanju, 94 odsto ispitanih zna da je moguća kupovina platnim karticama na internetu u Srbiji, dok 91 odsto zna da je moguća i u inostranstvu. Srna