VAŠINGTON, Želja sve većeg broja ljudi da jedu svježa jaja, ali bez obaveza za njihovu proizvodnju, zaslužna je za uspjeh novog hit posla u SAD – iznajmljivanje kokošaka.
Prvu takvu firmu, pod nazivom “Iznajmite kokošku” osnovala je Džen Tompkins pre dvije godine u Pensilvaniji i od tada je proširila poslovanje u nekoliko američkih država, kao i u Torontu u Kanadi.
Iznajmljivanje kokošinjca i humano uzgajanje pilića je postalo popularno širom američkih gradova, predgrađa i sela, a okuplja ljude koji se protive fabričkoj proizvodnji jaja. Mnoge porodice se odlučuju na najam kokošaka i zbog poučnih iskustava za njihovu djecu, piše ABC njuz.
“Ljudi žele da znaju odakle i kakva hrana im dolazi”, kaže jedan od vlasnika tog preduzeća, Tajler Filips.
Jedan od najvećih razloga zbog čega se ljudi odlučuju na takvu nabavku zdrave hrane je i činjenica da kokoške žive sedam do 10 godina, a rijetko ko želi da prihvati obavezu njihovog dugotrajnog čuvanja, s obzirom na to da u Americi stanovnici ne smiju sami da kolju životinje radi jela, smatra Tomkipns.
Troškovi zakupnine zavisi od kompanije, lokacije i vremenskog perioda, a početna cijena je oko 150 dolara mjesečno.
Najosnovniji paket uključuje dva pileta, kokošinjac i hranu za njih, a novi vlasnik može telefonom da se svakog dana informiše o svom jatu, kao i da postavlja sva pitanja koja ga interesuju.
Ako nije zadovoljan, kupac može prije vratiti koke, a može i da ih otkupi ako je sve u redu i želi sam da nastavi uzgoj. Tanjug