BEOGRAD, Nordijski model socijalne ekonomije, zahvaljujući kome se stanovnici ovih zemalja izjašnjavaju kao najsrećniji, moguće je primijeniti i na zemlje Balkana, zaključeno je povodom zatvaranja manifestacije Nordijski dani u Beogradu.
„Organizovanjem ovog događaja želimo da približimo kulture poslovanja, razmijenimo iskustva i znanja, steknemo nove poslovne kontakte, ali ujedno i da se zabavimo. Stoga smatram da je ova manifestacija i te kako važna za ušvršćivanje saradnje između nordijskih i domaćih kompanija, kao i odnosa između Srbije i nordijskih zemalja uopšte”, izjavila je Marijanti Babić, predsjednica upravnog odbora Nordisjke poslovne alijanse.
Ona je naglasila da su nordijske zemlje poznate po visokim standardima poslovanja, te da ovaj događaj, pored svega može doprinijeti i osavremenjivanju načina poslovanja domaćih kompanija.
Slađana Tomašević, izvršna direktorka Nordijske poslovne alijanse, podsjetila je da su Skandinavske kompanije, neke od članica Nordisjke poslovne alijanse, među kojima su Ikea, Kalsberg, Eurolift, Telenor, Securitas, Tetra Pak, Grundfos, i mnoge druge, prepoznale potencijal srpskog tržišta, što pozitivno utiče na privlačenje novih investicija, podsticaj izvoza domaćih kompanija na nordijsko tržište.
Pogotovo je važno preuzimanje i primjena skandinavskog ekonomskog modela u poslovanju domaćih kompanija, rekla je ona i dodala da je ovaj događaj samo jedan u nizu koji Nordijska poslovna alijansa organizuje u cilju promocije skandinavskih vrijednosti kao što su inovacije, otvorenost, povjerenje, odgovornost i visoki standardi poslovanja.
Tokom trodnevne manifestacije, ljubitelji nordijske kulture svakoga dana su imali prilike da isprobaju specijalitete skandinavske kuhinje, uživaju uz Carlsberg pivo, opuste se u finskim saunama, posjete razne izložbe umjetnika iz skandnavskih zemalja, upoznaju se sa nordijskim brendovima i saznaju nešto više o skandinavskoj književnosti.
Nordijska poslovna alijansa (NPA) u Beogradu posluje od 2009. godine i okuplja kompanije iz Danske, Finske, Islanda, Norveške i Švedske koje posluju u Srbiji.
Cilj udruženja, prvog ove vrste u Srbiji, jeste da unaprijedi i ojača saradnju nordijskih kompanija i srpskog tržišta i doprinese rastu poslovnih aktivnosti između pomenutih zemalja i Srbije i pomogne njihovim kompanijama da uspostave partnerske odnose, navedeno je u saopštenju NPA, prenose agencije.