BEČ, Najskuplja evropska robna marka je, kao i ranijih godina, finska Nokia, najveći proizvođač mobilnih telefona na svijetu, čija vrijednost dostiže 35,22 milijarde evra, objavio Evropski institut za istraživanje brendova u Beču.
Druga je francuska marka luksuzne robe LVMH, koja u vlasništvu ima brendove kao što su Luj Viton, Kristijan Dior, i Živanši, koja vrijedi više od 32 milijarde evra.
Sljedi belgijski proizvođač piva, grupacija InBev, koja je ostvarila najveći godišnji rast vrijednosti, 56 procenata, na skoro 27 milijardi evra.
U prvih deset evropskih marki procjenjenih na pojedinačne vrijednosti od oko 20 milijardi evra su i britanski telekomunikacijski gigant Vodafone i njegov španski konkurent Telefonika, britansko-holandski proizvođač prehrambene robe Unilever, njemačke automobilske kompanije Mercedes i BMW, telekomunikaciona grupa Deutsche Telekom i pivara SABMiler.
Istraživanje je uzelo u obzir više od 3.000 kompanijskih brendova u 24 zemlje i 16 industrijskih grana.