BERN, Njemački proizvođači automobila su svjetski šampioni kada je riječ o visini ukupnih prihoda od prodaje u 2013. godini, ali su im odmah za petama japanski rivali koji koriste slabost nacionalne valute (jena).
Kompanije BMW, Dajmler i Folksvagen u 2013. ostvarile su ukupan prihod od 391 milion evra, što je rast od dva odsto u odnosu na prethodnu godinu, pokazala je jedna studija istraživačkog centra Ernst&Jang.
Na taj način, njemački proizvođači plasirali su se ispred japanskih (Honda, Mazda, Micubiši, Nisan, Suzuki i Tojota), čiji su ukupni prihodi u prošloj godini dostigli iznos od 374 milijardi evra, uz rast od 14 odsto na godišnjem nivou, prenio je švajcarski list 20 minit.
Južnoevropski proizvođači, gdje spadaju italijanski Fijat i francuski PSA i Reno, u prošloj godini, zabilježili su ukupne prihode od 131 milijardu evra, dok su američke kompanije (Krajzler, Ford, Dženeral motors) ostvarile 272 milijarde evra prihoda.
Na operativnom nivou, prednost imaju japanske kompanije sa ostvarene 28,3 milijarde evra operativnog profita (EBIT), prema 27,3 milijarde evra za njemačke proizvođače.
Isto tako, rentabilnost mjerena operativnom maržom, najbolja je kod japanskih proizvođača i iznosila je 7,6 odsto prihoda, 7,0 odsto kod njihovih njemačkih konkurenata, 4,1 odsto kod američkih proizvođača i 0,0 odsto kod južnoevropskih, koji su prošlu godinu završili u gubitku.
Japanski proizvođači automobila, podstaknuti slabim jenom, na putu su da ostvare dominantne rezultate u tekućoj godini, ističu autori studije.
Posmatrano po proizvođačima, broj jedan u svijetu prema veličini prihoda, u 2013, bio je Folksvagen, koji se sa 197 milijardi evra našao ispred Tojote sa 172 miijarde. Slijede Dajmler (118 milijardi evra) i Dženeral motors (113 milijardi evra). Najrentabilniji bio je BMW, ispred Tojote i južnokoreanske kompanije Hjundai. Tanjug