BERLIN, Vlada u Berlinu je usvojila juče nacrt spornog zakona o uvođenju putarina za putničke automobile na njemačkim auto-putevima i putevima od saveznog značaja, a osnovno pitanje koje se postavlja je da li je takva odluka kompatibilna sa propisima Evropske unije (EU), javljaju njemački mediji.
Nadležni komesar EU Violeta Bulc je, kako prenose mediji, izrazila jasnu sumnju u kompatibilnost njemačkog prijedloga sa evropskim propisima, dok se njemački ministar saobraćaja Aleksander Dobrint iz bavarske Hrišćansko-socijalne unije, “sestrinske” partije svenjemačke Hrišćansko-demokratske unije nije, kako se kaže, dao iritirati.
Dobrintovo ministarstvo je pripremilo nacrt ovog zakona, kojim se predviđa da se od početka 2016. godine naplaćuje putarina za strana i domaća vozila, kojom bi se godišnje moglo sakupiti oko 500 miliona evra samo za investicije u saobraćajnu infrastrukturu.
Socijaldemokratska partija, prema saznanjima njemačkih medija, i dalje zahtjeva dodatna objašnjenja.
Vlada je juče usvojila i nacrt zakona o reformi poreza na automobile, kako bi se građani Njemačke adekvatno finansijski rasteretili zbog plaćanja putarine, prenose mediji.
Njemačka do sada, za razliku od nekih zemalja iz okruženja, poput Francuske ili Austrije, nije imala putarinu za putnička vozila.
Kada je riječ o auto-putevima, Njemačka ima jednu od najgušćih i najdužih mreža auto-puteva u svijetu od skoro 13 000 kilometara, pokazuje statistika. Tanjug