BEOGRAD, Za turističke organizacije širom planete ovo je godina u kojoj se bore za svakog gosta, a profit je u drugom planu. Hotelijeri i vlasnici restorana u Srbiji zadržali su prošlogodišnje cijene, a neki su ih snizili za deset do 20 odsto.
Najskuplji hotelski krevet je prazan krevet, a kako ga popuniti? To je u vrijeme krize najveći izazov za sve hotelijere. Evropska turistička komisija apeluje na nacionalne turističke organizacije da pojačaju promociju i da se okrenu gostima iz komšiluka, jer će se ove godine najviše putovati u okviru regiona.
Gordana Plamenac, direktorka Turističke organizacije Srbije kaže da je preporuka da se cijene ne obaraju.
“Kada jednom oborite cijene teško da ćete ih ponovo vratiti na taj nivo. Treba ubaciti dodatni sadržaj koji će biti dio ponude i koji naravno ne treba naplaćivati” kaže Plamenac.
Hotelijerima se preporučuje da raznim olakšicama, specijalnim popustima za djecu i penzionere, odloženim plaćanjem, olakšaju turistima odlazak na odmor.
Procjenjuje se da će ekonomska kriza i aktuelna epidemija meksičkog gripa, ovog ljeta mnoge turiste zadržati u okviru regiona ili granica svoje zemlje. Turistička organizacija Srbije pripremila je novu brošuru, 52 vikenda u Srbiji. Pa tako, uz pomoć brošure, pred nama je, možda, uzbudljivo otkrivanje Srbije.