BEOGRAD, Naftna industrija Srbije (NIS) uložila je od 2009. godine 90 miliona evra u izgradnju 28 objekata fabričke infrastrukture u Rafineriji u Pančevu.
Prema podacima NIS-a, u okviru modernizacije Pančevačke rafinerije izgrađene su najsavremenija trafostanica, komandna soba, uređaj za regeneraciju vodonika i sumporne kiseline, nova ugljovodonična baklja, postrojenja za drumsko i željezničko utakanje derivata i niz objekata ekološke infrastrukture.
U izgradnju rezervoara za skladištenje tečnog naftnog gasa TNG-a, koje je nedavno završeno, uloženo je više od devet miliona evra i poslije njegovog puštanja u rad biće omogućeno čuvanje najmanje 6.000 kubnih metara gasa.
Temeljno obnavljanje infrastrukture Rafinerije Pančevo, koja će biti puštena u rad u novembru, omogućiće povećanje efikasnosti tehnološkog procesa i energetske stabilnosti proizvodnje, smanjenje uticaja na životnu sredinu zahvaljujući korišćenju savremenih tehnologija za neutralisanje nus-proizvoda prerade nafte.
Generalni direktor NIS-a Kiril Kravčenko je istakao da je stvaranje sistema savremene infrastrukture rafinerije jedan od neophodnih uslova za uspješan završetak modernizacije rafinerije.
“Ako je samo postrojenje MHCDHT, koje će početi da radi u 4. kvartalu 2012. godine, srce rafinerije, onda su infrastrukturni objekti – njen sistem za cirkulaciju, bez kojeg je nemoguć efikasan rad rafinerije”, rekao je Kravčenko.
Efikasna prerada nafte, dodao je Kravčenko, ne može da se sastoji samo od proizvodnih kapaciteta, već su potrebne i savremene mreže za distribuciju električne energije, uređaji za regeneraciju sirovina koje se koriste u različitim procesima, stabilan sistem transporta i logistike.
Po završetku modernizacije u pančevačkoj rafineriji i puštanjem u rad postrojenja MHC/DHT NIS će moći da prerađuje 4,8 miliona tona nafte godišnje, čime će se podmirivati zahtjevi domaćeg tržišta, ali će to omogućiti NIS-u da postane i aktivan učesnik na tržištima naftnih derivata u regionu.
Poslije puštanja u rad tog postrojenja NIS će preći na proizvodnju derivata evro 5 kvaliteta, s tim što će proizvodnja evrodizela iznositi 1,5 milion tona godišnje, što je 6,5 puta više nego danas, a proizvodnja evrobenzina će biti 0,64 miliona tona godišnje.
Obim prerade takozvanih “bijelih” naftnih derivata iznosiće 76 odsto od ukupnog obima prerade NIS-a, a dubina prerade biće takođe povećana na 84 odsto. Tanjug