BEOGRAD, Novi pravilnik koji reguliše uvoz polovnih automobila u Srbiju predstavlja novi namet, ali će konačno uvesti red u tu oblast i građani će tačno znati šta kupuju, izjavio je generalni sekretar Auto-moto saveza Srbije (AMS S) Aleksandar Nikačević.
Oko 80 odsto uvoza polovnjaka u Srbiju se obavlja preko dilerskih firmi, koje će malo povećati cijenu vozila i taj namet preliti na kupce, ali i malo smanjiti svoj profit, rekao je Nikačević komentarišući novi pravilnik koji se primjenjuje od 19. aprila.
“To su propisi koje je usvojila Skupština Srbije na osnovu Zakona o bezbjednosti saobraćaja i primjena tog pravilnika je jednom odložena za godinu dana”, podsjetio je on.
Riječ je, kako je rekao, o evropskom pravilniku kojim je predviđena stroža kontrola tehničkih karakteristika vozila prilikom uvoza i njihovih papira i primjenjuju ga skoro sve zemlje Evrope. Srbija je, napomenuo je on, morala da ga uvede, u okviru svih prilagođavanja za ulazak u EU.
“Kod nas je do sada bio haos oko uvoza polovnjaka i njihovi kupci mnogo toga nisu znali”, naveo je Nikačević i dodao da će Centar za motorna vozila AMS S, koji je jedan od najuglednijih tog tipa u Evropi, provjeravati vozila i izdavati sertifikate.
U Centru za motorna vozila, kako je rekao, rade ljudi sa ogromnim iskustvom, koji su nepotkupljivi i pravi profesionalci, naveo je Nikačević.
On je objasnio da vrijednost vozila određuje poreze i da je do sada bilo mnogo načina da se izbjegavaju dažbine za državu.
“Smanjivali su cijene vozila, upisivali lažne godine proizvodnje i kubikaže i kada se to jednom upiše u saobraćajnu dozvolu država je godišnje gubila mnogo novac, jer te podatke više niko nije provjeravao – e sada se i u toj oblasti uvodi red”, naglasio je Nikačević.
On je kazao da carina sada ima mogućnost da mnogo objektivnije procjenjuje vrijednost vozila, a kupci će imati jasnu predstavu o tome šta kupuju.
U Srbiju se godišnje uveze više od 100.000 polovnjaka iz inostranstva. Ta vozila će kontrolisati šest ovlašćenih organizacija za kontrolisanje na više od 300 ispitnih mjesta u Srbiji.
Agencija za bezbjednost saobraćaja pripremila je odgovarajuću proceduru, koja počinje postupkom carinjenja tako što će radnici Uprave carina omogućiti uvoznicima da prilikom smještaja pod carinski nadzor vrše ujedno i izuzimanje vozila radi predmetnog kontrolisanja.
Uvoznik dovozi vozilo na ispitno mjesto uz popunjen zahtjev i potrebne dokaze o uplatama kao i sa originalnom saobraćajnom dozvolom, koja će nakon kontrole biti vraćena.
Ovlašćena organizacija po obavljenom kontrolisanju sačinjava zapisnik, a na osnovu toga Agenciji za bezbjednost saobraćaja dostavlja izvještaj o kontrolisanju.
Na osnovu pozitivnog izvještaja Agencija za bezbjednost saobraćaja izdaje Uvjerenje o ispitivanju (kontrolisanju) vozila koja se uvoze kao upotrebljavana, što se koristi u daljem postupku carinjenja odnosno registracije vozila. Tanjug