Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Pavlović optužuje državu za eskalaciju krize u Koksari

    23. Decembra 2025. — 14:43

    Pravobranilaštvo RS pozvalo Vladu da ispita poslovanje OC „Jahorina“

    23. Decembra 2025. — 13:14

    Brojne žalbe srušile tender “Pošta” težak 5,6 miliona KM

    23. Decembra 2025. — 13:00

    Gajanin nezakonito juri treći rektorski mandat?

    23. Decembra 2025. — 12:34
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53

    Saudijski “Midad” vodeći kandidat za kupovinu “Lukoila”

    17. Decembra 2025. — 09:29

    Vlada uvodi novi parafiskalni namet privrednicima

    22. Decembra 2025. — 13:21

    Prosječna novembarska plata 1.563 KM

    22. Decembra 2025. — 12:01

    Banka Francuske podigla prognozu ekonomskog rasta uprkos političkoj nestabilnosti

    19. Decembra 2025. — 13:32

    Minimalna plata u FBiH mogla bi porasti za 2,7 odsto

    18. Decembra 2025. — 16:18

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Znate li koji je grad najskuplji turistički centar na svijetu

    20. Decembra 2025. — 16:44

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    Račić: Neophodno restrukturiranje javnih preduzeća

    23. Decembra 2025. — 14:19

    Stellantis povlači radnike Fiata iz Srbije

    22. Decembra 2025. — 16:17

    Federacija BiH smanjila trgovinski deficit

    22. Decembra 2025. — 10:55

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    U Estoniji će robot određivati poreske dugove

    22. Decembra 2025. — 12:40

    Hoće li Mercator ostati bez svog čuvenog logotipa?

    22. Decembra 2025. — 09:35

    Na 50 metara ispod morskog dna niče megatunel s kružnim tokovima

    21. Decembra 2025. — 16:10

    Hajneken kažnjen zbog greške na limenci

    21. Decembra 2025. — 14:04

    Spriječen pokušaj infiltracije: Amazon blokirao više od 1.800 prijava za posao

    23. Decembra 2025. — 13:48

    U EU registrovan 887.491 novi automobil u novembru

    23. Decembra 2025. — 12:49

    Cijena zlata probila granicu od 4.400 dolara po unci

    23. Decembra 2025. — 10:14

    Ponovo poskupjela nafta

    23. Decembra 2025. — 09:03
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Nema povlastica za električne automobile u BiH

Nema povlastica za električne automobile u BiH

Dragana EremijaDragana Eremija13. Februara 2018. — 08:57Nema komentara3 minute čitanja

BANJALUKA – Bosna i Hercegovina je jedna od rijetkih zemalja u Evropi koje ne nude nikakve povlastice za uvoz električnih automobila, koji su ekološki mnogo prihvatljiviji i ne ugrožavaju zdravlje građana jer nemaju direktnih izduvnih gasova. Nema povlastica za električne automobile u BiH

Kako je za “Nezavisne” rekao Ratko Kovačević, portparol Uprave za indirektno oporezivanje BiH, ako neko želi da uveze električni automobil u BiH, on se carini i oporezuje na isti način kao sva druga vozila – na uvoz se plaća carina od 15 odsto, i porez na dodanu vrijednost od 17 odsto.

Kovačević kaže da je moguće oslobađanje od plaćanja carine ukoliko BiH sa zemljom porijekla ima potpisan ugovor o slobodnoj trgovini, ali to pravilo važi za bilo koji proizvod. On, pak, ističe da UIO nije prava adresa za pitanje zašto BiH nije odobrila određene povlastice, kao što to radi većina drugih zemalja u Evropi.

“UIO je institucija koja je samo nadležna za sprovođenje politike indirektnih poreza, što znači da ova pitanja treba uputiti onima koji imaju mogućnost da kreiraju politiku indirektnih poreza, a to su Upravni odbor UIO, Savjet ministara BiH i parlament BiH”, kaže Kovačević.

Oni bi, kako ističe, eventualno mogli donijeti neku odluku da vrše na određeni način podsticaj kad je u pitanju uvoz vozila na električni pogon, tako da se, primjera radi, u carinskoj tarifi BiH uvede poseban tarifni broj za ovakva vozila, gdje će biti manja stopa carine ili oslobađanje.

Kako nam je rečeno u Savjetu ministara BiH, oni nisu upoznati da postoji bilo kakav plan ili inicijativa da se uskoro uvede neka vrsta povlastice za uvoz električnih vozila.

Međutim, da nije sve baš toliko crno, govori određena “rupa” u zakonu, jer ako imate električni automobil država nema načina da vam naplati putarinu kroz akcize koje se plaćaju prilikom sipanja goriva.

“U ovom trenutku ne postoji zakonski osnov da se na vozila koja imaju napajanje na električnu energiju obračunava i plaća putarina, izuzev one putarine koju sva vozila plaćaju na naplatnim rampama za korištenje autoputeva”, kaže Kovačević.

Inače, od 10.072 nova vozila uvezena u BiH u 2017. godini, samo 10 ih je na električni pogon. To su pet električnih golfova, dva električna mitsubišija, jedna tesla, jedan nisan i jedan meleks.

Prema podacima UIO, najskuplji je tesla model S, čija je cijena gotovo 300.000 maraka, a u okviru te sume je čak 68.000 maraka dažbina. Slijede e-golf sa 56.000 maraka i dažbinama od 12.000 KM, zatim nisan ukupne cijene 49.000 maraka i davanjima od 11.000.

“Vozilo se prijavljuje za uvoz na granici i dobija provoznu carinsku prijavu na rok od 10 dana. U tom roku mora se izvršiti homologacija vozila kod ovlaštenog tehničkog pregleda, nakon čega se carini u nekoj od carinskih ispostava u BiH. Plaćaju se uvozne dažbine i nakon toga vozilo se može registrovati kod nadležnog MUP-a”, zaključuje Kovačević.

Prema navodima Evropske komisije, mnoge evropske vlade, zajednice i gradovi nude različite vrste stimulansa za nabavku električnih automobila. Kako ističu, oni variraju od djelimičnog oslobađanja od poreza, oslobađanja plaćanja registracije, pogodnosti pri korištenju ruta za autobuse u velikim gradovima i besplatnog parkiranja ili korištenja električne energije. Najvelikodušnija u tom pogledu je Norveška, čije subvencije iznose čak 17.000 evra za kupovinu automobila na električni pogon, što je rezultiralo time da je skoro svaki peti automobil u Norveškoj te vrste. Nezavisne novine

 

elektricna vozila povlastice uio uvoz vazno
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakSamo FBiH ima korist od izvoza junetine u tursku
Sljedeći članak U BiH uvezeno više od pola milijarde KM odjevnih predmeta

Povezani članci

NOVOSTI 02 minute čitanja

Slovenija gradi novi nuklearni reaktor: Investicija do 15,4 milijarde evra

Capital teme 13 minute čitanja

Pavlović optužuje državu za eskalaciju krize u Koksari

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Pavlović optužuje državu za eskalaciju krize u Koksari

23. Decembra 2025. — 14:4313 minute čitanja

Teška je situacija, svi rade protiv nas, kaže Pavlović

Pravobranilaštvo RS pozvalo Vladu da ispita poslovanje OC „Jahorina“

23. Decembra 2025. — 13:14

Brojne žalbe srušile tender “Pošta” težak 5,6 miliona KM

23. Decembra 2025. — 13:00

Gajanin nezakonito juri treći rektorski mandat?

23. Decembra 2025. — 12:34

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.