BANJALUKA, Tržišna inspekcija je ove godine zbog različitih prijava potrošača, koji su se žalili na neispravnost kupljene robe, obavila 273 vanredne kontrole i u 91 slučaju utvrdila nepravilnosti.
Na osnovu reklamacija potrošača obavljeno je 30 kontrola, a najčešće je bila riječ o tome da trgovci ne neprihvataju reklamacije potrošača za tehničke proizvode, odjeću, obuću i slično.
– U 18 slučajeva utvrđeno je da su reklamacije bile opravdane. Ukupno 12 reklamacija je uvaženo i riješeno na licu mjesta, dok su u šest kontrola inspektori izdali pet rješenja i šest prekršajnih naloga u vrijednosti od 7.100 KM – kazala je glavni republički tržišni inspektor Borka Surtov.
Dodala je da je u preostalih 12 kontrola utvrđeno da reklamacije potrošača nisu bile opravdane.
Istakla je da po svakoj konkretnoj pritužbi inspektori obave kontrole i gdje utvrde da je zahtjev potrošača opravdan, nalože da se postupi u skladu sa zakonom i omogući potrošaču ostvarivanje njegovog prava.
– Za šest mjeseci ove godine republička tržišna inspekcija je obavila više od 2.800 kontrola – kazala je Surtov.
Naglasila je da inspektori u ovim kontrolama djeluju preventivno i preduzimaju mjere s ciljem otklanjanja nedostataka, te na taj način sprečavaju da dođe do povrede prava potrošača.
Oprez
U Pokretu potrošača Republike Srpske su rekli da treba biti oprezan prilikom kupovine i gledati kakve proizvode pazarimo, da bi bile izbjegnute posljedice, kao što je kupovina pokvarene robe. Glas Srpske