BANJALUKA, S obzirom na to da smo početak izgradnje autoputa Banjaluka – Doboj najavljivali za 1. jul, možemo konstatovati da “Štrabag” nije ispunio uslove i da radovi sigurno neće početi kako je planirano.
Rekao je to u intervjuu “Glasu Srpske” ministar saobraćaja i veza RS Nedeljko Čubrilović.
– Očekujemo da ćemo u idućih nekoliko dana dobiti konačan odgovor od “Štrabaga”. Ako “Štrabag” ne obezbijedi finansijska sredstva i odustane od ovog ugovora, interesa za taj posao ima, a Vlada je spremna i odlučna da u toku ove godine otpočne izgradnju tog dijela autoputa – kazao je Čubrilović.
* Privode li se kraju radovi na autoputu Banja Luka – Gradiška? Šta je još ostalo da se uradi na ovom putu?
ČUBRILOVIĆ: Osim problema koji su bili na prvoj dionici, na preostala tri lota, odnosno od Mahovljana do Gradiške, nema većih problema. Izvođači su imali problema sa nepovoljnim vremenskim prilikama, ali očekujemo da će u septembru te dionice biti završene. To znači i završetak autoputa do Gradiške bez završene mahovljanske petlje i mosta na Savi. Važno je da se mahovljanska petlja osposobi da može da prihvati saobraćaj na autoputu od Klašnica do Gradiške i izvođač radova se obavezao da će dati prioritet tom kraku petlje kako bi se saobraćaj mogao nesmetano odvijati. Gradnja mahovljanske petlje počela je prije nešto više od mjesec i radovi se odvijaju planiranom dinamikom.
* Ima li pomaka kada je u pitanju dogovor sa “Štrabagom”?
ČUBRILOVIĆ: Koncesioni ugovor sa “Štrabagom” koji je potpisan krajem 2008. godine još uvijek je važeći. Nadamo se da će u idućih nekoliko dana “Štrabag” dostaviti dokaze o tome da li može da ispuni uslove finansiranja izgradnje prve dionice. S obzirom na to da smo najavljivali početak radova za 1. ju¬l, možemo konstatovati da “Štrabag” nije ispunio uslove i da oni sigurno neće početi kako je planirano. Očekujemo da ćemo u idućih nekoliko dana dobiti konačan odgovor od “Štrabaga”.
* Šta ako “Štrabag” definitivno odustane od posla?
ČUBRILOVIĆ: Ako “Štrabag” ne obezbijedi finansijska sredstva i odustane od ovog ugovora, interesa za taj posao ima, a Vlada je spremna i odlučna da u toku ove godine otpočne izgradnju tog dijela autoputa.
* Vlada je juče razmatrala Informaciju o “Željeznicama RS”. Kakvo je trenutno stanje u ovom preduzeću?
ČUBRILOVIĆ: Kao i sve željeznice u okruženju, tako i naše imaju problema u poslovanju. “Željeznice” su u ovoj godini iskazale pojačanu aktivnost u naplati svojih potraživanja, kao i u povećanom obimu teretnog saobraćaja, ali to nije dovoljno da mogu da budu likvidne u ovom trenutku. Nadamo se da “Željeznice” same mogu da bez nekih većih posljedica završe ovu poslovnu godinu.
* Dogovorena je nabavka “talgo” vagona čija je promotivna vožnja na prugama BiH obavljena u srijedu. Koliko su ovi vagoni bezbjedni s obzirom na to da se ranije njihova bezbjednost dovodila u pitanje?
ČUBRILOVIĆ: Laici su pričali o bezbjednosti ovih vagona. Oni se kreću u mnogim zemljama u Evropi, pa i samoj Americi. Da nešto postoji u vezi sa bezbjednošću, do sada bi to izašlo na vidjelo i o tome bi pričali stručnjaci, a ne oni koji se bave spekulacijama. Ti vagoni su neophodni, jer kada uspostavimo saobraćaj sa razvijenim evropskim zemljama, oni će moći nesmetano da se kreću na njihovim prugama. To je ono što nam treba ako želimo da budemo partneri sa razvijenim evropskim zemljama.
* Šta se trenutno radi kada je u pitanju željeznički saobraćaj u RS?
ČUBRILOVIĆ: Trenutno se radi remont dijela pruge na pravcu između Jošavke i Doboja i taj ugovor je vrijedan 33 miliona evra. Pripremili smo i novi projekat vrijedan oko 160 miliona evra. Pregovaramo sa češkom vladom da dođemo do tih sredstava, što će, nadamo se, biti dogovoreno u idućih mjesec do dva, kako bismo ušli u nove tendere za remont preostalog dijela željezničkih pruga u RS, kojih ima oko 400 kilometara.
Avioni
* Da li se i šta radi po pitanju razvoja aviosaobraćaja u RS? Najavljena je kupovina dva aviona, dokle se tu stiglo?
ČUBRILOVIĆ: Kada je u pitanju nabavka aviona za “Skaj Srpsku”, sigurno je da u ovom trenutku ta nabavka neće biti obavljena zato što se nije mogla obezbijediti druga kreditna linija osim komercijalnih kredita koji su skupi. Glas Srpske
15 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Ministre, molim te nemoj nam više prosipati šuplje – samo se nepotrebno blamiraš 😛
Jel’ to ministar prespavao zadnje dvije godine?
dosta nam je supljeg!
cubrilovicu, XXXXX
citiram
‘Vlada je juče razmatrala Informaciju o “Željeznicama RS”. Kakvo je trenutno stanje u ovom preduzeću?
ČUBRILOVIĆ: Kao i sve željeznice u okruženju, tako i naše imaju problema u poslovanju. “Željeznice” su u ovoj godini iskazale pojačanu aktivnost u naplati svojih potraživanja, kao i u povećanom obimu teretnog saobraćaja, ali to nije dovoljno da mogu da budu likvidne u ovom trenutku. Nadamo se da “Željeznice” same mogu da bez nekih većih posljedica završe ovu poslovnu godinu.’
akumulirani gubitak u zeljeznicama RS je preko 130 milona KM, cist gubitak za poslovnu 2009. godinu od 26 miliona maraka! uzeli su kredit za nabavku novih vagona, koji stoje prazni! a pola tog kredita su potrosili za isplatu zaostalih plata!!! HALOOOOOOOOO!!!!!
autoput? strabag? o cemu mi pricamo ovdje? XXXXXXXXX XXXXXXX XXXXXXX
razmatracete vi uskoro stecaj u zeljeznicama
u 2009. rashodi ŽRS su bili skoro 85 miliona. 2005. rashodi su bili 59 miliona. To se poklapa sa dolaskom ovog klovna na vlast. Istovremeno, poslovni prihodi su narasli sa 30,5 na 36 miliona KM
ponosni na srpsku
Drugovi i drugarice iz vlade, ne trebaju nama talgo vagoni, nama trebaju motike, pa ako moze jedno 30 miliona da se prebaci za nabavku motika. Imam nekih 100 000 motika uvoz iz PRC (nije Kina, majke mi), pa eto vidite, ako moze, ja sam za.
P.S. nemojte stalno londrati lovu preko zeljeznica, predjite na poljoprivredu, cisto da diversifikujete rizik 🙂
ja bih pored zeljeznica dodao na spisak javnih preduzeca koje ce uskoro u stecaj i Sume RS.
Koja demagogija.
Čubriloviću, sa “talgom” ćemo u materinu, a ne u Evropu. Talgo ne može po brdskim prugama, “talgo” je za brzine preko 200 km/h, a ne za naše pruge od prosječno 40 km/h, “talgo” je komfor sa nježnim enterijerom koji ćemo mi sjeb*** za godinu dana itd.Zato Čubriloviću recite istinu jasno i glasno ovom jadnom narodu;kupujemo “talgo” u plavoj boji sa tri garniture, od kojih će na jednoj pisati “Dinara”, na drugoj “Sutjeska” i na trećoj “Durmitor”. Jer ako Šef ima vilu na Dedinju kao Tito, zašto ne bi imao i plavi luksuzni voz.
Željeznice će u stečaj tek kad prestanu da služe svrsi a to je pranje novca,odprilike dok god se može uzeti neki kredit ili donacija ili neke kombinacije koje idu u korist pojedincima postojace i željeznice…..
Damir Miljevic i Zdravko Krsmanovic o Rafineriji nafte, RITE Gacko i autoputevima u RS
Amplituda, ATV BL 11.06.2010
http://www.youtube.com/watch?v=RXgawkfI3DQ
Molim te… Miljevic i Krsmanovic…. kako deplasirano….
sta je deplasirano? mozda to kad budu zatvorili milorada dodika na jedno 50 godina u zatvor?
jazavac je pravi jazavac