Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Habota: Politička kriza u BiH usporila reformski proces

    17. Maja 2025. — 10:00

    Sindikat uprave traži smjenu resorne ministarke

    16. Maja 2025. — 14:31

    Vlada dala novu garanciju za kredit OC „Jahorina“

    16. Maja 2025. — 13:36

    Na konkurs za glavnog revizora stiglo 13 prijava

    16. Maja 2025. — 13:14
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Bajatović: Nastavljamo pregovore sa Rusima o gasnom aranžmanu

    18. Maja 2025. — 13:00

    Otkriveno gasno polje u Crnom moru sa 75 milijardi kubnih metara gasa

    17. Maja 2025. — 16:39

    RiTE „Ugljevik“ zbog duga prema Slovencima prijeti nova arbitraža

    16. Maja 2025. — 12:49

    Petrović: Razmotrićemo ponudu “Alumine”

    15. Maja 2025. — 13:36

    Od sljedeće godine evro u novom obliku?

    18. Maja 2025. — 08:00

    Promet na Sarajevskoj berzi 603.553 KM

    15. Maja 2025. — 16:00

    „Elektroprivreda RS“ se zadužila još 25 miliona KM

    15. Maja 2025. — 15:33

    Vidović: Srpska redovno vraća svoj dug

    15. Maja 2025. — 12:00

    Promet na Sarajevskoj berzi 603.553 KM

    15. Maja 2025. — 16:00

    Goldman Sachs prvi smanjio izglede za recesiju u SAD

    13. Maja 2025. — 16:57

    Eronet ima primedbu na zahtjev BH Telecoma za kupovinu Telemacha

    13. Maja 2025. — 10:36

    Optimizam na berzama u Evropi nakon dogovora SAD i Kine

    12. Maja 2025. — 10:58

    U Federaciji BiH će trgovine raditi 16 nedjelja godišnje?

    18. Maja 2025. — 09:56

    Kafa sve skuplja, građani kupuju manja pakovanja

    14. Maja 2025. — 09:50

    Eronet ima primedbu na zahtjev BH Telecoma za kupovinu Telemacha

    13. Maja 2025. — 10:36

    Jagode sve skuplje

    8. Maja 2025. — 12:42

    Raspisan poziv za učešće u postupku dodjele turističkih vaučera

    15. Maja 2025. — 08:47

    Turista i dalje manje nego prije pandemije

    14. Maja 2025. — 13:03

    Hrvatska gubi češke turiste

    13. Maja 2025. — 15:46

    U Tivtu devet odsto više turista

    11. Maja 2025. — 08:03

    Bajatović: Nastavljamo pregovore sa Rusima o gasnom aranžmanu

    18. Maja 2025. — 13:00

    Otkriveno gasno polje u Crnom moru sa 75 milijardi kubnih metara gasa

    17. Maja 2025. — 16:39

    RiTE „Ugljevik“ zbog duga prema Slovencima prijeti nova arbitraža

    16. Maja 2025. — 12:49

    Petrović: Razmotrićemo ponudu “Alumine”

    15. Maja 2025. — 13:36
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Zbog niskog nataliteta tržište proizvoda za djecu u kolapsu

    14. Maja 2025. — 14:00

    Koliko ima i gdje se nalaze kompanije koje vrijede preko milijardu dolara?

    14. Maja 2025. — 08:17

    Kina gradi solarnu elektranu u orbiti

    12. Maja 2025. — 12:05

    Srbija: Struja u domaćinstvima pola minuta nakon ispada na mreži

    11. Maja 2025. — 14:00

    Tik Tok prekršio pravila o digitalnom oglašavanju, moguća milionska kazna

    18. Maja 2025. — 12:00

    Rezanje kreditnog rejtinga produbljuje brige oko rastućeg američkog duga

    18. Maja 2025. — 11:00

    Trump: Ne možemo doći do dogovora sa većinom zemalja o carinama

    18. Maja 2025. — 09:00

    Amerika ostala bez najvišeg kreditnog rejtinga i kod Moody'sa

    17. Maja 2025. — 15:45
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Nakon 100 godina Ikarbus dotakao dno

Nakon 100 godina Ikarbus dotakao dno

Dejan TovilovićDejan Tovilović9. Januara 2020. — 09:571 komentar3 minute čitanja
Ikarbus

BEOGRAD – Od fabrike vojnih aviona do praznih hala. Posle skoro 100 godina, “Ikarbus” je bez posla a radnici već nekoliko mjeseci bez plata.

Ikarbus

Iako je kineska kompanija otkupila dugove, čeka se presuda Privrednog suda koja bi zadovoljila sve povjerioce.

Ni tu nije kraj nedaćama. Posljednjih decenija fabrika je živjela od proizvodnje autobusa i remonta za domaće gradske prevoznike, a poodavno ni oni ne kupuju ništa, niti remontuju, objavio je RTS.

Praznih hala, bez posla, s malo radnika na spisku, koji nisu primili tri plate, Ikarbus čeka bolje dane. To je privatizacija, koja traje više od godinu dana, uporedo s procesom reorganizacije, koji je privredni sud usvojio u novembru.

“Čeka se pravnosnažost. Tim UPPR-om će kineski partner, koji je otkupio dugove, postati većinski vlasnik. Teško je reći kada“, kaže generalni direktor Ikarbusa Aleksandar Vićentić.

Kada su dugovi veći od vrijednosti fabrike i kada u poslu ne mogu da se dobiju bankarske garancije, pronaći vlasnika može se samo kroz plan reorganizacije koji prihvate povjerioci.

Najveći su taj plan i prihvatili, ali su se neki i žalili da bi konačna presuda privrednog suda uvela kinesku kompaniju u fabriku, odnosno potvrdila bi njihov otkup dugova.

A novi vlasnik je svjestan da bi ionako težak prodor na evropsko tržište mogao da započne baš odavde.

“Planiraju da održe celokupan program Ikarbusa koji je izuzetno kvalitetan i da razviju dva nova modela Ikarbusovih elektroautobusa. Na tim autobusim kineske bi bile samo baterije“, napominje Vićentić.

I država se odrekla nekih dugova ili ih je pretvorila u akcije, pa je trenutno većinski vlasnik fabrike. Ali, Ministarstvo privrede ne kupuje autobuse. Kupuju ih javna preduzeća ili gradovi.

Decenijama je najveći domaći proizvođač autobusa živio od domaćih narudžbi ili povjerenog remonta. Takvih, da se moglo preživjeti uz garanciju fonda za privredni razvoj.

Gro posla davalo je Gradsko saobraćajno preduzeće, odnosno Grad. Ali stvari su se potpuno promjenile.

Poslednjih 30 autobusa, isporučili su beogradskom prevozniku prije tri godine, a izumro je i remont. Lane je Grad kupio 250 autobusa, najviše od Kineza.

Iako može da sklopi prilično jeftinije autobuse, “Ikarbus” nije ni konkurisao, jer su uslovi bili strogi, tvrdi direktor Aleksandar Vićentić.

“Tražila se prodaja u protekle tri godine 4.000 komada, što retko ko u svetu ispunjava, rok isporuke je bio jako kratak. Ka kraju je ispalo da ni ponuđač koji je dobio tender nije mogao da ispuni rok“, navodi generalni direktor “Ikarbusa”.

Grad je odustao i od dugo najavljivanog obećanja da će u prošloj godini kupiti 130 autobusa, pa u fabrici očekuju da će taj plan zaživjeti u ovoj.

S tim poslom, oživele bi hale, lakše bi se sačekao novi vlasnik, kome bi i bilo lakše da krene u posao, ali na ovu temu od Grada nismo dobili nikakav odgovor.

Čeka se potez nadležnog ministarstva ili države. U momentu otkupa duga, bilo je 300 radnika, što je partner i prihvatio. Posle još jednog socijalnog programa, na spisku ih je svega 120, ali je pitanje da li će se i oni vratiti. Da li će Kinezi morati da dovedu i radnu snagu?

U životu, kažu, moraš da padneš na dno da bi se opet uzdigao. Ikarbus je sada baš tu.

RTS

ikarbus plate reorganizacija
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakPozitivan poslovni rezultat prijedorskog rudnika
Sljedeći članak CG: U deset projekata uloženo 1,35 milijardi evra

Povezani članci

PRIVREDA 12 minute čitanja

Najviše plate u finansijama i osiguranju, najniže u građevinarstvu

1 komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

  1. veselin 10. Januara 2020. 16:22

    samo nismo tražili od ministarstva finansija socijalni program tražili smo plate a pošto plate ne daje ministarstvo finansija nas menadžment je kriv za stanje u ikarbusu samo cekaju da im neko da posao i onda okrivljuju radnike za nezavrseni deo posla a plate su u rasponu od 32 hiljade do 35 hiljada u proizvodnji.

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Habota: Politička kriza u BiH usporila reformski proces

17. Maja 2025. — 10:0006 minuta čitanja

Duboka politička kriza u kojoj se nalazimo usporila je reformski proces

Sindikat uprave traži smjenu resorne ministarke

16. Maja 2025. — 14:31

Vlada dala novu garanciju za kredit OC „Jahorina“

16. Maja 2025. — 13:36

Na konkurs za glavnog revizora stiglo 13 prijava

16. Maja 2025. — 13:14

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Portal Capital je član Journalism Trust Inicijative

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti