Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Pravobranilaštvo BiH pokreće sve više postupaka protiv Srpske

    20. Decembra 2025. — 11:02

    Još 13 miliona za brčanski „Skadar na Bojani“

    19. Decembra 2025. — 14:30

    Obrenka Slijepčević spasava Nikolinu Šljivić

    19. Decembra 2025. — 13:53

    Sud odbio prigovore na sukob interesa u stečaju “Nove Borje”

    19. Decembra 2025. — 13:22
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53

    Saudijski “Midad” vodeći kandidat za kupovinu “Lukoila”

    17. Decembra 2025. — 09:29

    Banka Francuske podigla prognozu ekonomskog rasta uprkos političkoj nestabilnosti

    19. Decembra 2025. — 13:32

    Minimalna plata u FBiH mogla bi porasti za 2,7 odsto

    18. Decembra 2025. — 16:18

    Banka skupila podatke 430.000 klijenata i kažnjena sa 1,5 miliona evra

    18. Decembra 2025. — 14:47

    Šta znači uvođenje otvorenog bankarstva u Srpskoj

    18. Decembra 2025. — 13:47

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Znate li koji je grad najskuplji turistički centar na svijetu

    20. Decembra 2025. — 16:44

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Problem tekstilne industrije nije tržište, već manjak kadra

    19. Decembra 2025. — 07:41

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Na 50 metara ispod morskog dna niče megatunel s kružnim tokovima

    21. Decembra 2025. — 16:10

    Hajneken kažnjen zbog greške na limenci

    21. Decembra 2025. — 14:04

    Kako da ne bankrotirate tokom praznika 

    21. Decembra 2025. — 11:05

    Sony kupio Snupija

    21. Decembra 2025. — 10:03

    Na 50 metara ispod morskog dna niče megatunel s kružnim tokovima

    21. Decembra 2025. — 16:10

    Koje su svjetske države najbolje po stopama oporezivanja kompanija

    21. Decembra 2025. — 09:02

    SAD usvojila Zakon o Zapadnom Balkanu

    21. Decembra 2025. — 08:01

    Talas bankrota u Njemačkoj ne jenjava

    20. Decembra 2025. — 15:57
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Nakon 100 godina Ikarbus dotakao dno

Nakon 100 godina Ikarbus dotakao dno

Dejan TovilovićDejan Tovilović9. Januara 2020. — 09:571 komentar3 minute čitanja
Ikarbus

BEOGRAD – Od fabrike vojnih aviona do praznih hala. Posle skoro 100 godina, “Ikarbus” je bez posla a radnici već nekoliko mjeseci bez plata.

Ikarbus

Iako je kineska kompanija otkupila dugove, čeka se presuda Privrednog suda koja bi zadovoljila sve povjerioce.

Ni tu nije kraj nedaćama. Posljednjih decenija fabrika je živjela od proizvodnje autobusa i remonta za domaće gradske prevoznike, a poodavno ni oni ne kupuju ništa, niti remontuju, objavio je RTS.

Praznih hala, bez posla, s malo radnika na spisku, koji nisu primili tri plate, Ikarbus čeka bolje dane. To je privatizacija, koja traje više od godinu dana, uporedo s procesom reorganizacije, koji je privredni sud usvojio u novembru.

“Čeka se pravnosnažost. Tim UPPR-om će kineski partner, koji je otkupio dugove, postati većinski vlasnik. Teško je reći kada“, kaže generalni direktor Ikarbusa Aleksandar Vićentić.

Kada su dugovi veći od vrijednosti fabrike i kada u poslu ne mogu da se dobiju bankarske garancije, pronaći vlasnika može se samo kroz plan reorganizacije koji prihvate povjerioci.

Najveći su taj plan i prihvatili, ali su se neki i žalili da bi konačna presuda privrednog suda uvela kinesku kompaniju u fabriku, odnosno potvrdila bi njihov otkup dugova.

A novi vlasnik je svjestan da bi ionako težak prodor na evropsko tržište mogao da započne baš odavde.

“Planiraju da održe celokupan program Ikarbusa koji je izuzetno kvalitetan i da razviju dva nova modela Ikarbusovih elektroautobusa. Na tim autobusim kineske bi bile samo baterije“, napominje Vićentić.

I država se odrekla nekih dugova ili ih je pretvorila u akcije, pa je trenutno većinski vlasnik fabrike. Ali, Ministarstvo privrede ne kupuje autobuse. Kupuju ih javna preduzeća ili gradovi.

Decenijama je najveći domaći proizvođač autobusa živio od domaćih narudžbi ili povjerenog remonta. Takvih, da se moglo preživjeti uz garanciju fonda za privredni razvoj.

Gro posla davalo je Gradsko saobraćajno preduzeće, odnosno Grad. Ali stvari su se potpuno promjenile.

Poslednjih 30 autobusa, isporučili su beogradskom prevozniku prije tri godine, a izumro je i remont. Lane je Grad kupio 250 autobusa, najviše od Kineza.

Iako može da sklopi prilično jeftinije autobuse, “Ikarbus” nije ni konkurisao, jer su uslovi bili strogi, tvrdi direktor Aleksandar Vićentić.

“Tražila se prodaja u protekle tri godine 4.000 komada, što retko ko u svetu ispunjava, rok isporuke je bio jako kratak. Ka kraju je ispalo da ni ponuđač koji je dobio tender nije mogao da ispuni rok“, navodi generalni direktor “Ikarbusa”.

Grad je odustao i od dugo najavljivanog obećanja da će u prošloj godini kupiti 130 autobusa, pa u fabrici očekuju da će taj plan zaživjeti u ovoj.

S tim poslom, oživele bi hale, lakše bi se sačekao novi vlasnik, kome bi i bilo lakše da krene u posao, ali na ovu temu od Grada nismo dobili nikakav odgovor.

Čeka se potez nadležnog ministarstva ili države. U momentu otkupa duga, bilo je 300 radnika, što je partner i prihvatio. Posle još jednog socijalnog programa, na spisku ih je svega 120, ali je pitanje da li će se i oni vratiti. Da li će Kinezi morati da dovedu i radnu snagu?

U životu, kažu, moraš da padneš na dno da bi se opet uzdigao. Ikarbus je sada baš tu.

RTS

ikarbus plate reorganizacija
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakPozitivan poslovni rezultat prijedorskog rudnika
Sljedeći članak CG: U deset projekata uloženo 1,35 milijardi evra

Povezani članci

Svijet 02 minute čitanja

Na 50 metara ispod morskog dna niče megatunel s kružnim tokovima

NOVOSTI 06 minuta čitanja

Humanoidni roboti uče razne poslove, mogu li zamijeniti ljude?

1 komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

  1. veselin 10. Januara 2020. 16:22

    samo nismo tražili od ministarstva finansija socijalni program tražili smo plate a pošto plate ne daje ministarstvo finansija nas menadžment je kriv za stanje u ikarbusu samo cekaju da im neko da posao i onda okrivljuju radnike za nezavrseni deo posla a plate su u rasponu od 32 hiljade do 35 hiljada u proizvodnji.

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Pravobranilaštvo BiH pokreće sve više postupaka protiv Srpske

20. Decembra 2025. — 11:0203 minute čitanja

Na to ukazao donedavni Pravobranilac RS Milimir Govedarica

Još 13 miliona za brčanski „Skadar na Bojani“

19. Decembra 2025. — 14:30

Obrenka Slijepčević spasava Nikolinu Šljivić

19. Decembra 2025. — 13:53

Sud odbio prigovore na sukob interesa u stečaju “Nove Borje”

19. Decembra 2025. — 13:22

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.