BERLIN, Za nabavku luksuznih automobila u svijetu godišnje se izdvaja oko 250 milijardi evra, što je otprilike četvrtina ukupnih izdataka za kupovinu luksuzne robe u ukupnoj vrijednosti od oko 960 milijardi evra, podaci su proizvođača skupih premium vozila.
Globalnim tržištem luksuzne robe, koje dostiže 960 milijardi evra, dominiraju izdaci ovim redom – uplate za putovanja i hotele, kupovina automobila, kao i satova i nakita.
Na putovanja i za luksuzne hotele godišnje se u svijetu izdvoji do 270 milijardi dolara, a za skupe satove i nakit još 100 milijardi dolara, dok industrija luksuznih automobila “odnosi” više od 250 milijardi evra prosječno svake godine.
Šef odsjeka prodaje i marketinga kompanije Be-Em-Ve Jan Robertson smatra da je donekle iznenađujuće da automobili imaju takav udio na svjetskom tržištu luksuzne robe.
On je dodao da njemački Be-Em-Ve toj trci daje značajan doprinos i da je ova kompanija sasvim sigurna u njegovu lidersku poziciju kao najbolje prodavani proizvođač premium automobila na svijetu.
Kompanija planira podići prodaju za više od dva miliona vozila u 2016. godini, umjesto 2020. godine, kako je to bilo ranije planirano.
Dva auto-giganta Be-Em-Ve i “Audi” najveću prodaju luksuznih automobila osiguravaju na tržištima u usponu, kao što su Kina, Indija i Rusija.