NJUJORK, Američki proizvođač sportske opreme Najki ostvario je bolji kvartalni rezultat od očekivanog, usljed rasta potražnje u Sjevernoj Americi i Zapadnoj Evropi.
Rast potražnje na dva glavna tržišta Najkija prouzrokovan je intenzivnom marketinškom kampanjom povodom Svjetskog fudbalskog kupa u Brazilu.
Kako je saopšteno, neto profit u četvrtom kvartalu fiskalne godine, završenom 31. maja, dostigao je iznos od 698 miliona dolara, ili 78 centi po akciji, dok je u istom periodu prošle godine vrijedio 690 miliona dolara.
Prihodi od prodaje u posmatranom kvartalu iznosili su 7,43 milijarde dolara, uz rast od 13 odsto na godišnjem nivou, prenio je Rojters.
Analitičari su u prosjeku predviđali 75 centi neto profita po akciji i 7,34 milijarde dolara prihoda.
U saopštenju se dodaje da je kompanija na domaćem tržištu pretrpjela ozbiljan pritisak od glavnog konkurenta, njemačke kompanije Adidas. Prema podacima Evromonitora, Najki je prošle godine u Zapadnoj Evropi imao tržišni udio od 12 odsto, dok je učešće Adidasa bilo 12,6 odsto, poslije 13,2 u 2012. godini.
Narudžbe sportske odjeće i obuće marke “najki” za isporuku u periodu juni-novembar 2014. povećane su 12 odsto globalno i 25 odsto u Zapadnoj Evropi u toku posmatranog kvartala. Tanjug