ZAGREB, Deloitte je objavio svoj 11. godišnji izvještaj o ‘Globalnim silama retailinga’ koji već tradicionalno donosi 250 najjačih kompanija koji se bave prodajom. Riječ je o već tradicionalnoj listi koja donosi ukupnu prodaju kompanije i prema istoj je rangira na skalu. Prvi je tako američki lanac supermarket Wal-Mart s 348,7 milijardi dolara ostvarenih od prodaje u fiskalnoj 2006. Iza njega se nalaze francuski Carrefour, the Home Depot Inc te lanac supermarket Tesco s 79,9 milijardi dolara ostvarenih od prodaje.
Velike robne kuće i lanci supermarketa poput Metroa, Targeta ili Searsa takođe se nalaze među prvih deset kompanija na listi.
Od poznatijih kompanija tu su na 35. mjestu i švedska Ikeas a 21,3 milijarde ostvarene prodaje te luksuzni proizvođač, francuski PPR sa 22,5 milijardi dolara a koji se nalazi na 40. mjestu. Od kompanija koje se nalaze u Hrvatskoj, na 51. mjestu nalazi se sa 13,7 milijardi dolara prodaje, talijanski Coop dok se KarstadtQuelle Germany s 16,5 milijardi nalazi na 64. mjestu. Inditex se sa 10,3 milijardi nalazi na 74.mjestu, Avon Products sa 8,7 milijardi dolara na 89.a dm-drogerie sa četiri milijarde dolara od prodaje na 168.mjestu. Lanac supermarket CBA se sa 3,7 milijardi dolara nalazi na 180.mjestu, Arcdia Group sa 3,2 milijarde na 210.a Blokker Holding s 3,1 milijardom dolara na 214.mjestu.
Zanimljiv preokret napravio je turski lanac trgovina Migros koji se sa tri milijarde dolara od prodaje našao na 236. mjestu. To možda i ne bi bila vijest kada ne bismo znali kako se upravo za tu kompaniju uz Blackstone utrkuje i hrvatski Agrokor kojeg mnogi već sada proglašavaju favoritom za preuzimanje. Dosadašnje špekulacije su govorile da bi ponude za 51 posto akcija trebale biti podosta više od trenutne tržišne kapitalizacije Migrosa, te da će se kretati oko 4 milijarde dolara.
I iako se neko vrijeme pričalo kako je i gigant Wal-Mart zainteresovan za ovu perspektivnu kompaniju, iz američke centrale to su demantovali pa su tako ostala samo dva protivnika. Ukoliko Agrokor uspije osvojiti tender za prodaju Migrosa, to će biti prva i zasada jedina hrvatska kompanija koja se uopšte probila na jednu od najznačajnijih lista koje pokazuju poslovanje kompanije. Za Agrokor, to je svakako vrijedan rezultat.