NJUJORK, Dok Twitter krči svoj put sa ciljem da postane uticajnija društvena mreža, iz kompanije Semiocast napravili su istraživanje o jezicima koje njegovi korisnici najčešće koriste.
Na prvom mjestu liste jezika kojima se širom svijeta saopštavaju novosti je svakako engleski. Njime govori čak 34 odsto korisnika. Slijedi japanski, sa 16 odsto pa španski sa 12 odsto. U velikoj mjeri je zastupljen i malajski, a potom portugalski, arapski, francuski, turski, tai, korejski. Na listi je ukupno 61 jezik.
Deset zemalja iz kojih dolazi najviše Twittova su: Sjedinjene Američke Države sa 3,7 milijardi, Japan sa 1,8 milijardi, Indonezija sa milijardu, te Brazil sa 910 miliona, Velika Britanija sa 640 miliona i Tajland sa 430 miliona. Nakon njih na listi su i Španija sa 370 miliona, a potom i Argentina sa 290 i Turska sa 270 miliona “tvitova”.
Broj aktivnih korisnika ove mreže od 2010. godine do danas porastao je sa 30 na 232 miliona.
Ipak, Twitter se još uvijek nije probio u vrh liste najpopularnijih društvenih mreža u svijetu. Prvo mjesto i dalje suvereno drži Facebook sa 51 odsto korisnika, a slijedi Google+ sa 26 odsto. Na trećem mjestu je YouTube sa 25 odsto, a tek onda Twitter sa 22 odsto. Na petom mjestu ove liste je Sina Weibo, mreža koja okuplja čak 21 odsto korisnika interneta u svijetu, navodi Semiocast, prenose agencije.