DOBOJ, Generalni direktor “Željeznica RS”, Petko Stanojević, u intervjuu za, kaže da nije upitna najavljena gradnja pruge Modriča – Bosanski Brod i da je studija izvodljivosti već završena. Nakon nedavnog otvaranja uskotračne pruge Mokra Gora – Dobrun, izuzev stvaranja turističke atrakcije, Stanojević ističe značaj saradnje sa “Železnicama Srbije”, čiji predstavnici su na nedavnom otvaranju pruge izrazili spremnost za još intenzivniju saradnju sa “Željeznicama RS”.
– Nadam se da ćemo za godinu dana završiti projekat i da će popularni ćiro krenuti iz Višegrada. Preostalo je da u opštini Višegrad riješe imovinsko-pravne odnose i onda će kompletna dionica ispuniti svoj smisao. Prije svega, to je povratak života uz prugu, koja simbolično spaja Srbiju sa Srpskom – kaže Stanojević.
Da li će biti najavljene gradnje pojedinih pružnih dionica u RS?
STANOJEVIĆ: Izgradnja dionice Bosanski Brod – Modriča nije upitna. To je interes korporacije koja je kupila naftnu industriju RS, a oni su obavezni da dijelom učestvuju u finansiranju pruge. Još nismo sigurni da li će to biti industrijski kolosjek ili će pruga biti otvorena i za putnički saobraćaj. Studija izvodljivosti već je završena i, sudeći prema njoj, za gradnju je potrebno 200 miliona evra.
Kakvi su finansijski pokazatelji poslovanja ŽRS?
STANOJEVIĆ: Prvih šest mjeseci ove godine prevezli smo 355.000 putnika i 2.629.000 tona robe. Prema statističkim pokazateljima, imamo četrnaest procenata više prihoda, u odnosu na isti prošlogodišnji period. Rashodi su nam nešto veći, ali to je posljedica investicija. Iako smo umanjili gubitke, bez pomoći Vlade RS mogli bismo da stavimo ključ u bravu.
Šta to konkretno znači?
STANOJEVIĆ: U stalnim smo kontaktima s Vladom RS, odnosno resornim ministarstvom, koji nedvosmisleno izražavaju spremnost da se ŽRS postave na sigurne noge, kako bi udovoljile zahtjevima velikog broja korisnika. Za nas je to i podstrek, ali i obaveza, da na savremen način udovoljimo zahtjevima korisnika. Postoje planovi za ogromna ulaganja u izgradnju novih pruga, remont pruga, odnosno obnovu i rekonstrukciju željezničke infrastrukture, nabavku novih vagona i lokomotiva, sanaciju i modernizaciju naših zanemarenih radioničkih kapaciteta. Jednostavno rečeno, ulazimo u fazu preporoda željeznica na našim prostorima. Taj korak do sada je bio spor i nedorečen, ali mislim da je on danas realan i ostvariv u svim segmentima.
S kakvim problemi se suočavate?
STANOJEVIĆ: Opterećeni smo naslijeđenim kreditima i velikim pritiscima za zapošljavanje. Rate za neke od ranijih kredita tek pristižu i zbog toga sam ozbiljno zabrinut. Vjerujem da je neophodno da što prije nabavimo teretne vagone, kojima ćemo prevoziti robu, jer bez toga nema posla. Do sada se uglavnom ulagalo u infrastrukturu. Nema željeznice bez modernih lokomotiva i vagona, i prava je sreća da u našim planovima imamo podršku Vlade RS.
Izvor: Fokus
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
bla,bla ,bla