BANJALUKA – Nakon nekoliko godina mirovanja, vlast u Republici Srpskoj ponovo oživljava ideju izgradnje autoputa od Banjaluke do Mliništa, saznaje portal CAPITAL.
Naime, Autoputevi Republike Srpske planiraju da u aprilu raspišu milion maraka vrijedan tender za izradu idejnog projekta i plana parcelacije za prvu dionicu autoputa od Banja Luke do Mrkonjić Grada.
Inače, “Autoputevi Republike Srpske” su još 2014. godine sa kineskom kompanijom “Sinohidro” potpisali preliminarni sporazum o projektovanju i izgradnji ovog autoputa Banjaluka u dužini od 62 kilometra i vrijednosti 600 miliona evra.
Predviđeno je da trasa autoputa vodi od čvorišta u Glamočanima, zatim platoom Manjače, te dalje zapadno od Mrkonjić Grada do mjesta Baraći i, potom, ka granici sa Federacijom BiH.
Sa istom kompanijom dvije godine kasnije, odnosno 2016. godine je potpisan i komercijalni ugovor, a sve je trebala finansirati kineska “Eksim banka”, međutim do današnjeg dana nije bilo nikakvog pomaka u realizaciji.
“Sinohidro” je početkom prošle godine otvorio svoje predstavništvo u Banjaluci o čemu je portal CAPITAL pisao u tekstu “Kinezi preko Banjaluke žele do milionskih projekata”.
Međutim, iako se Kinezi nameću kao jedini izbor, portal CAPITAL saznaje kako potpisani ugovori nemaju obavezujući karakter niti veliku pravnu snagu, te da nije isključeno da se u posao oko izgradnje uključi i američka firma “Behtel”, koja u Srbiji gradi “Moravski koridor”.
Inače, ideja je se sa ovim autoputem ide skroz do Splita. Najveći dio od 99 kilometara bi prolazio kroz Republiku Srpsku, 60 kroz Federaciju BiH, a 22 kilometra bi napravila Hrvatska.
Međutim, veoma je upitno koliko je hrvatska strana zainteresovana za ovaj projekat jer je on direktna konkurencija njihovoj putnoj mreži. Posebno stanovnici Slavonije ne bi više koristili duži i skuplji hrvatski autoput koji preko Zagreba vodi do Splita.
Sa druge strane, autoput koji bio izgrađen samo do Mliništa, odnosno do entitetske granice sa Federacijom BiH, za Republiku Srpsku ne bi bio ekonomski isplativ.
CAPITAL: D. Tovilović
10 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Ova vlast nas namjerno gura u provaliju i propast!!! Prave slijepo crijevo! Namjerno nas zadužuju i istrebljuju!
A Aerodrom Trebinje?
jel’ to autoput do one kafane sa dobrim pečenjem? Dobra investicija, preko 5 auta dnevno se može očekivati
Ove ne interesuje ekonomska opravdanost, samo da klape što više za sebe.
Crni nam se dani spremaju, tj. već su spremljeni od onih za koje smo glasali i mi ih izabrali.
Narod sam sebi kroji sudbinu.
Jos od 1974 a i potvrdom 2008.godine po regulacionim planovima za k.o.Drakulic zabranjena je gradnja i promet nekretnina pojedinim vlasnicima zemlje, zbog izgradnje auto puta i obilaznice oko BL, sto je apsurd apsurda.
Volio bih da ide autoput sto blize Jajcu.
ti ljudi koji nisu za auto puteve oni nisu za sebe pa onda nisu niza drzavu.
Autoputeve plaća narod kroz punjenje budžeta putem poreza. Ili kroz kredite koje će opet da vraća narod. Zato treba dobro izvagati isplativost investicije. Ali prvo treba naučiti pisati (veliko slovo na početku rečenice, autoput se piše zajedno, zarez na dva mjesta, ni za se piše odvojeno) da bi se naučilo računati.
Svi su za auto puteve, ali po normalnim cijenama izgradnje.
A i da nije hrvatska suglasne sta su 22 km na osnovu njihovog puta od 390 km za 181 kuna, jednostavno nenormalno. Napred samo gradite …