BEOGRAD, Zbog rokova na Koridoru 11 od Ljiga do Požege, uvedena i noćna smena, piše sajt rts.rs. Dionica koju grade Azerbejdžanci jedna je od najbitnijih na tom koridoru, a dinamiku radova, po međunarodnom ugovoru, prate “Koridori Srbije”.
U sjenci priče o hrastu na Koridoru 11, ostali su radovi koji se svakodnevno izvode na trasi od Ljiga do Požege, koji treba da budu gotovi 2016. godine. Azerbejdžanska firma ”Azvirt” radi dionicu na relaciji Ljig-Gornji Milanovac, na osnovu kredita njihove vlade u iznosu od 308 miliona evra. Dionica duga oko 40 kilometara veoma je zahtjevna.
Na toj dionici se udarnički radi. Ono što posebno raduje jeste to što su Azerbejdžanci kao podizvođače angažovali naše firme, “Energoprojekt” i “Planum”.
Cijene su dobre, a naši građevinari su se odlično snašli. Tunel Šaran kod Gornjeg Milanovca napreduje po planu a, posijle njega, naše građevinare čeka most dužine 400 metara. Zbog vrućine, uvedene su dvije smjene, od kojih je jedna noćna.
“Radi se non-stop, proizvodnja ide 24 sata dnevno, rad u noćnoj smjeni se odvija većim intezitetom nego u dnevnoj smjeni. Manja je gužva i ljudi su navikli da rade noću”, kaže Zoran Kovačević, šef gradilišta “Energoprojekta”.
Dionica koju grade Azerbejdžanci jedna je od najbitnijih na Koridoru 11, a dinamiku radova, po međunarodnom ugovoru, prati Javno preduzeće “Koridori Srbije”.
Direktor “Koridora Srbije” Dmitar Đurović kaže da je dionica veoma zahtjevna na kojoj ima pet tunela, 78 mostovskih konstrukcija.
“Trenutno radi 1.150 radnika na tom dijelu. Planirano je da bude završeno 25. avgusta 2016. godine i ako sve bude kako je do sada, sigurno ćemo ispoštovati sve rokove”, kaže Đurović.
Ovaj primjer pokazuje koliko su, zapravo, naši građevinari konkuretni kada je riječ o najsloženijim radovima. Jedino što im uvijek nedostaje su bankarske garancije i reference koje se traže na velikim poslovima koje kreditiraju strane banke.
Zato iz “Koridora Srbije” apeluju na udruživanje da bi, tako sjedinjeni u koncerne, dobijali poslove. (RTS)