TOKIO, Kompanija Tojota je je objavila da je počela da razvija motore sa povećanom termalnom efikasnošću i nižom potrošnjom goriva.
Tehnologija za bolje sagorijevanje i smanjenje gubitaka putem toplote, ugrađena u te motore je usavršena u hibridnim agregatima. To će dovesti, kako navode u kompaniji, do smanjenja potrošnje goriva za najmanje 10 procenata, u poređenju sa sadašnjim vozilima. Ti motori će se ugrađivati u modele čiji redizajn slijedi u skoroj budućnosti, dok će ukupno 14 varijanti novih motora biti uvedeno širom svijeta do 2015. godine.
Jedan od motora je 1,3 litarski benzinski motor koji radi po principu Atkinsonovog ciklusa, a inače se koristi u hibridnim agregatima. Primjena Atkinsonovog ciklusa daje veći stepen širenja i smanjuje gubitke toplote zbog visokog stepena kompresije (13,5), što dovodi do vrhunske termalne efikasnosti, ističu Tojotini stručnjaci.
Tojota želi da dodatno smanji potrošnju goriva tih motora pomoću mnoštva inovacija, kao što su novi oblik usisnog ventila koji stvara snažan vrtložni tok (gdje mješavina goriva i vazduha teče u vertikalnom vrtlogu) unutar cilindra i sistem za recirkulaciju i hlađenje izduvnih gasova (EGR) koji radi u sprezi sa inteligentnim električnim promjenljivim otvaranjem ventila (VVT-iE), radi boljeg sagorijevanja i manjih gubitaka.
Kao rezultat, novi motor će imati maksimalnu termalnu efikasnost od 38 procenata – što je najbolji rezultat među masovno proizvedenim motorima. Nove funkcije, zajedno sa gašenjem u praznom hodu i drugim karakteristikama, će dovesti do približno 15 odsto manje potrošnje goriva od sadašnjih vozila, navode u Tojoti. Tanjug