SARAJEVO/BANJALUKA, Kompanija “Viadukt” iz Zagreba dobiće posao izgradnje mosta na rijeci Savi kod Svilaja, vrijedan 26 miliona evra, i pored toga što je njihova ponuda na tenderu bila na trećem mjestu, saznaju “Nezavisne”.
Podsjećamo, tender za gradnju mosta u posljednjih pet godina je već dva puta propadao, a zanimljivo je da je na oba ova tendera “Viadukt” ocjenjivan kao najbolji ponuđač.
Inače, ponuda “Viadukta” i firme “Hering” iz Širokog Brijega od 26,9 miliona evra sa PDV-om na nedavno završenom tenderu ocijenjena je kao trećeplasirana, ali to nije spriječilo stručnjake iz Međudržavne komisije za izgradnju mosta na rijeci Savi kod Svilaja da posao dodijele upravo njima.
Najpovoljniju ponudu za taj projekat dostavio je konzorcijum firmi “Integral inženjering – Vektor Integra”, koji je procijenio da ovaj most može izgraditi za 22,9 miliona evra, dok je drugoplasirana ponuda bila ona kompanija “Euro – Asfalt” i GP ŽGP iz Sarajeva, te kompanija “Zagreb-Montaža” iz Zagreba, koje su gradnju mosta dugačkog 660 i širokog 29 metra na autoputu 5c na relaciji Svilaj – Odžak procijenili na 26,3 miliona evra.
“Ponuda ‘Integrala’ nije tehnički zadovoljavala uslove tendera, a ‘Euro-Asfalt’ kao drugoplasirani posao nije dobio jer je troškovnik napravio u starom, a ne novom obrascu. Takva je odluka Međudržavne komisije, ali odluka o tome još nije donesena, jer je sve proslijeđeno Upravi HAC-a (Hrvatske autoceste), koja treba da potpiše i ozvaniči odluku Komisije”, ispričao je izvor “Nezavisnih” iz Međudržavne komisije, koja vodi projekat izgradnje mosta na rijeci Savi kod Svilaja.
S odgovornima u firmi “Integral inženjering” i “Euro-Asfalt” juče “Nezavisne” nisu uspjele stupiti u kontakt kako bi provjerili da li će eventualno podnijeti žalbu na ovu odluku Međudržavne komisije s obzirom na to da posao nisu dobili iako su imali dosta povoljnije ponude.
Podsjećanja radi, priča o izgradnji mosta na rijeci Savi kod Svilaja na koridoru 5c počela je još 2010.
Na prvom tenderu 2011. godine s ponudom od 21 milion evra pobijedila je austrijska firma “Štrabag”, ali u roku od 180 dana od izbora nije uvedena u posao jer investitor nije obezbijedio svu potrebnu dokumentaciju. Samo dan nakon isteka tih 180 dana, “Štrabag” raskida ugovor i traži odštetu od oko 2,5 miliona evra.
Zbog svega ovoga u priču o izgradnji mosta kod Svilaja uključili su se SIPA i Tužilaštvo.
Nakon što je “Štrabag” odustao od posla, dogovoreno je da posao bude dodijeljen drugoplasiranom “Viaduktu” iz Zagreba, međutim, EIB i EBRD to nisu dozvolili, insistirajući da tender bude poništen i da bude raspisan novi.
Na drugom ponovljenom tenderu, koji je završen u martu 2013, najnižu ponudu dostavio je konzorcijum OHL i “Skladgradnja”, a zatim JV “Hidroelektra niskogradnja” i “Integral inženjering”, a tek onda “Viadukt” s cijenom za skoro milion evra višom od prvoplasiranog.
Međutim, posao je opet dodijeljen njima, a obrazloženje Ministarstva transporta i komunikacija BiH bilo je da je prvorangirani “promašio temu” i da ponuda nije bila u skladu s konkursnom procedurom, dok je drugoplasirana firma u sukobu interesa jer je Institut za građevinarstvo Banjaluka u vlasništvu firme koja se prijavila na tender. Nezavisne novine