BANJALUKA, Rukovodstvo “Željeznica Republike Srpske” razgovaralo je danas sa predstavnicima poljskog holdinga “Multiko” iz Varšave i fabrike “ZNLE” iz Gljivica o mogućnosti nabavke novih lokomotiva, te izgradnji zajedničke radionice za održavanje i servisiranje lokomotiva poljskog proizvođača u Doboju koja bi predstavljala servisni centar za područje jugoistočne Evrope.
Nakon sastanka koji je održan u kabinetu ministra saobraćaja i veza Srpske Nedjeljka Čubrilovića, direktor “Željeznica Republike Srpske” Dragan Savanović rekao je da trenutno postoji procjena da bi trebalo nabaviti 10 četvoroosovinskih elektro lokomotiva, vrijednosti oko 30 miliona evra.
Ukoliko bude postignut dogovor, kaže Savanović, u nabavku lokomotiva bi se išlo kreditnim sredstvima.
Savanović je najavio će sredinom decembra “Željeznice Srpske” posjetiti konstruktori i inženjeri fabrike lokomotiva iz Poljske “ZNLE”, koja je članica grupe “Multiko”, kako bi prezentovali novu lokomotivu “E4MSU Griffin”.
On kaže da bi ova lokomotiva nakon testiranja u Evropi u maju naredne godine stigla na dvomjesečno testiranje u Srpsku kako bi se mogla prilagoditi konfiguraciji koja je potrebna “Željeznicama Republike Srpske”.
“U međuvremenu ćemo razgovarati o kreditnim uslovima, veličini i cijeni kredita i nadam se da bi, nakon svih provedenih procedura i ako bi se našao zajednički interes i zadovoljili svi testovi, mogli potpisati ugovor o uzimanju zajma za nabavku i isporuku lokomotiva”, rekao je Savanović.
Ukoliko se ostvari sve planirano, kaže Savanović, “Željeznice Srpske” će se početi obnavljati vučnim vozilima 2014. godine.
Savanović je istakao da bi u decembru trebalo da bude potpisan sporazum o poslovno–tehničkoj saradnji, kojim bi se definisala dinamika šta, ko i kada treba da radi kako bi se došlo do ozbiljne odluke.
Direktor za strategije i razvoj poljskog holdinga “Multiko” Vojček Kramar rekao je da je ovaj holding otvoren za partnerski oblik saradnje s obzirom na to da su mu poznate potrebe “Željeznica Republike Srpske”.
Kramar je naveo da u okviru ovog holdinga postoje tri firme koje proizvode sve vrste šinskih vozila, te jedna firma koja se bavi modernizacijom i izgradnjom željezničkih pruga.
On je istakao da je ovaj holding konstruisao potpuno novu lokomotivu “E4MSU Griffin”, koja je dobila evropsku homologaciju i sa kojom Poljska namjerava da izlazi na tržište Evrope.
“Naša lokamotiva se ništa ne razlikuje od drugih zapadnoevropskih vozila, a pritom je jeftinija u onoj mjeri u kojoj je radna snaga jeftinija u Poljskoj nego u zapadnoj Evropi”, rekao je Kramar.
On je naveo da “Multiko” dosta posluje sa “Simensom” i “Bombardijerom” te da je holding dobio tender za izgradnju 35 garnitura vagona za drugu liniju metroa u Varšavi.
Holding “Multiko” u svom sastavu ima 12 firmi sa oko 1.200 zaposlenih i godišnjim ostvarenim prihodom od 1,5 milijardi evra.
Na sastanku je učestvovala i pomoćnik ministra za željeznički, vodni i vazdušni saobraćaj Vesna Vožni. Srna