NJUJORK, Mladi Amerikanci od 18 do 27 godina prednost daju automobilima strane proizvodnje, pokazuje ištraživanje američkog automobilskog tržišta.
Istraživanja su pokazala da mladi Amerikanci od 18 do 27 više vole strane automobile. To je zaključak ispitivanja američkog automobilskog tržišta u 2009-2010. godini analitičke kompanije TruCar.
Najpopularniji među američkom omladinom su automobili japanske, južnokorejske i njemačke proizvodnje, objavio je dnevnik “Detroit Njus”.
Najomiljeniji atomobilski brend među mladim Amerikancima je “Scion”, za koji se odlučilo 21,2 odsto anketiranih.
Među deset najpopularnijih marki svrstali su se Micubiši (20,3 odsto), Mazda (10,7), Nisan (9,8 odsto), Folksvagen (9,6), Kia (9,1), Hjundai (8,6), Honda (osam odsto), Tojota (7,6 ) i Subaru (7,3 odsto).
Od američkih proizvođača tek na 12. mjestu po popularnosti se pozicionirala marka “Džip” (Jeep).
Tokom ispitivanja se razjasnilo da za razliku od svojih roditelja, predstavnici tzv. “Generacije Y” ne žele mnogo da troše na skupe automobile.
U prvih deset najrađe kupovanih modela su samo tri putnička automobila skuplja od 20.000 dolara: Folksvagen Džeta GLI (prosječna cijena u Sjedinjenim Američkim Dryyavama je 25.365 dolara), Honda Civic Si (22.975 dolara) i Micubiši lanser (20.670 dolara).
Među Amerikancima rođenim poslije 1983, najpopularnija SciontC košta svega 18.995 dolara, navedeno je na internet stranici “Motor.ru”.
U cijelini gledano na tržištu SAD su natraženiji automobili američkih proizvođača.
U 2010. najprodavaniji su bili automobili Dženeral Motors i Ford, dok je japanska Tojota tek na trećem mjestu.
Među najprodavanijim modelima u prošloj godini su pikap Ford F-Series i Ševrolet Silverdo, koji su prevazišli lidere iz 2009, japanske “Tojota Kamri” i “Honda Akord”. Tanjug