TOKIO, Japanska kompanija “Micubiši” (Mitcubishi Heavy Industries) definitivno je odlučila da nastavi sprovođenje plana razvoja manjeg regionalnog putničkog aviona, pošto računa da će obezbjediti oko 70 porudžbina od domaćih aviokompanija “Džapen erlajnz” (JAL) i “Ol Nipon ervejz (ANA)”.
Letjelica, nazvana “Micubišijev regionalni avion” (MRJ), imaće do 90 sjedišta i prodavaće se za po tri do četiri milijarde jena (19 do 25,5 miliona evra), a računa se da će se na tržištu pojaviti do 2012. godine.
Za razvoj te letjelice biće neophodno 150 milijardi jena, od čega će trećinu obezbjediti japansko ministarstvo za privredu, industriju i trgovinu.
Biće to prvi putnički avion jednog japanskog proizvođača i prva japanska letjelica od elisnog aviona tipa Ys11, proizvedenog prije oko 40 godina.
List “Šankej Šimbun” je objavio da domaći avioprevoznici JAL i ANA pregovaraju o nabavci po trideset aviona MRJ.
U januaru, ANA je osnovala komisiju čiji je zadatak da izabere avione kojima će se obnoviti njena flota, koju sada čine letjelice kompanije “Bombardije”.
Selekcija će se obaviti između tri proizvođača, kanadskog “Bombardijea”, brazilskog “Embraera” i aviona koje će izrađivati “Micubiši”. Iako odluka još nije donjeta, ANA računa na MRJ, piše list i dodaje da će taj korak najverovatnije sljediti i JAL.