BEOGRAD, Ministar za infrastrukturu objašnjava zašto je Vlada Srbije u protekle dvije godine izgradila samo 25 kilometara autoputa i kako će do kraja mandata završiti čak 250 kilometara puteva na Koridoru 10.
Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić obećava da će do kraja mandata ove vlade 2012. biti završen kompletan autoput na Koridoru 10 od Horgoša do Preševa, u koji će biti uloženo oko milijardu evra. Ministar, između ostalog, obećava i da firme Ljubiše Buhe Čumeta neće raditi na izgradnji autoputa na Koridoru 10.
– Završetak Koridora 10 nije sve, predsednik Srbije Boris Tadić i ja smo se dogovorili da idemo dalje! U infrastrukturu u Srbiji do 2020. godine biće uloženo još 10 milijardi evra, za prugu na Koridoru 10, ali i za izgradnju dunavskog Koridora 7. Svi stranci koji su bili kod mene pričaju samo o projektu Dunava! To je projekat autoputa od Nemačke do Crnog mora, koji ide pored Dunava i koji vodi Evropa. I Srbija će biti aktivno uključena – kaže Mrkonjić.
Ali, da se vratimo u sadašnjost… Vaš plan je da do 2012. izgradite više od 250 kilometara autoputa, a za prethodne dvije godine napravili ste 25 kilometra autoputa u oba pravca!
– Kada je Vlada Srbije formirana, infrastrukturi su postavljena dva cilja. Prvi, kompletan Koridor 10 i drugi je prva faza u osavremenjavanju železnice, sve to do 2012. godine. Ali, kad smo krenuli u realizaciju, odmah smo naišli na ogroman problem. „Putevi Srbije” su dugovali izvođačima 30 milijardi dinara! I to smo platili. Potom smo te 2008. godine videli i da Evropa nije nešto posebno zainteresovana za nas i da velike banke nisu zainteresovane da nam daju kredite. Onda smo morali da ih ubedimo da ulažu u Srbiju. A da bismo dobili kredit, morali smo da imamo projekte, koje nismo imali, i da je urađena eksproprijacija, koja nije bila urađena. Ništa nismo imali kad smo počinjali! I onda smo krenuli paralelno na svim frontovima…
Zar sve to o čemu govorite niste znali prije nego što ste postavili svoje planove?
– Ali sve to sad nije važno. Važno je da smo krenuli i da ćemo za dve godine napraviti 250 kilometara autoputeva. Bilo je problema i u organizaciji poslova i kasnilo se. Počelo je mešanje i „Puteva Srbije”, i ministarstva za NIP, i drugih ministarstava, svi su želeli da učestvuju u ovom projektu jer je on jako privlačan za sve stranke. Ali, onda smo presekli, pre dva meseca na sastanku kod predsednika Tadića i sada se zna ko šta radi i ko je za šta odgovoran. Napravljena je firma „Koridori Srbije”, koja je pod ingerencijom Ministarstva za infrastrukturu, i ona brine o izgradnji puteva, NIP je odgovoran za projektovanje, a Ministarstvo prostornog planiranja za eksproprijaciju. Do tog sastanka posao je vodila firma „Koridor 10”, koja je pod „Putevima Srbije”.
Znači, niko nije kriv?
– Na tom sastanku Dinkić je tražio smene u „Putevima Srbije”, videćemo šta će biti. Ali ja sam tada rekao – „e dosta je bilo zezanja”! Moglo je i brže, ali da podvučemo crtu. I da me puste da radim, a one koji ne rade da smenimo! I sada idemo punom parom! Idemo da napravimo 250 kilometara do 1. maja 2012.
Uvijek kada govorimo u putevima pojavi se bivši vođa surčinskog mafijaškog klana Ljubiša Buha Čume. On je čak i kočio tender za početak radova od Novog Sada do Subotice?
– Ne znam da li je Buha bio u pitanju, jer žalbu su uložile firma „Vojput” i „Hidrotehnika”, a Buha se zvanično ne pojavljuje kao vlasnik. Ja ne znam, da budem iskren, ko je vlasnik ove firme.
Da li će Buhine firme učestvovati na izgradnji Koridora 10?
– Na izgradnji autoputeva na Koridoru 10 neće.
A da li Buha angažovanjem Baneta Ivkovića pokušava da dođe do posla na Koridoru, jer smo već objavili da je Ivkovićev asistent jedan od čelnika „Puteva”?
– Ja sam vam rekao da firme Ljubiše Buhe neće učestvovati u izgradnji puteva na Koridoru 10, jer sam ja odgovoran za taj deo posla.
Da li su naše građevinske firme sposobne da kvalitetno urade autoputeve kroz Srbiju?
– I taj problem je ova vlada zatekla, jer su tokom divlje i sulude privatizacije uništena gotovo sva velika građevinska preduzeća. Uništili smo „Partizanski put”, „Planum”, „Energoprojekt”…. Ali, šta je – tu je! Ali pozvao sam direktore firmi koje se bave putevima i rekao im, kupujte mašine, idite na sajmove, naučite da radite i dobićete posao od države. I tu fazu naše firme su prošle za godinu i po dana. Oni su naučili da rade puteve po evropskim standardima.
Putarina neće poskupiti
Upravni odbor „Puteva Srbije” usvojio je odluku o povećanju putarina, ali ste vi protiv toga.
– Mi sad imamo evropske cene putarine i one ne treba da se dižu. Srbija mora da bude konkurentna sa cenama putarine, jer ako smo skupi, Grci i Turci neće ići preko naše zemlje. Mi treba da se fokusiramo na to kako da privučemo oko 500.000 kamiona koji iz Turske idu ka Evropi. Oni „lutaju” po Bugarskoj i Rumuniji, idu po lošim putevima, a kod nas imaju problema sa carinom. Zato toliko potenciramo priču o Koridoru 10. Da to uradimo, skratimo put do Evrope, i onda će svi ići preko Srbije. Press
Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
POD HITNO, RASPUSTITI SVE FIRME U SRBIJI ZA ODRZAVANJE PUTEVA ,PREKO KOJIH SE PERE NOVAC I NE KOMPROMITOVANE KADROVE POSLATI NA OBUKU U BIJELJINA-PUTEVI NEK SE NAUCE KAKO SE RADI.
SRAMOTA, HOCE DA NAS EVROPSKI KAZNJAVAJU A PUTEVI SU NAM KATASTROFALNI, BOZE VIDISLI TI OVAJ MAZOHIZAM