DIZELDORF, Najveći njemački trgovinski lanac “Metro” je saopštio da je u četvrtom tromesečju 2007. ostvario rast profita od 12 odsto zahvaljujući promjenama u poslovanju supermarketa “Real”, a u planu je da u naredne dvije godine ova filijala bude “uspješno reorganizovana”.
“Metro” je u posljednja tri mjeseca 2007. ostvario neto zaradu od 791 miliona evra, ili 2,42 evra po akciji, prema 709 miliona evra, ili 2,17 evra po akciji iz istog perioda 2006, prenjela je agencija Blumberg.
Izvršni direktor njemačke firme Ekhard Kordes (Eckhard Cordes) je iznio prognozu da će rast prihoda “Metroa” ove godine usporiti na nešto iznad šest odsto, prema rastu od 8,5 odsto iz 2007, kao posledica rasta inflacije, koji smanjuje kupovnu moć Evropljana, dok sunovrat vrijednosti akcija smanjuje potrošačko povjerenje.
Prvi čovjek “Metroa” je objasnio da dvogodišnji plan za reorganizaciju supermarketa “Real” uključuje smanjenje troškova, veću reklamu i brže širenje na istočnoevropska tržišta.
Oko 40 prodavnica “Real” u Njemačkoj, koje “veoma loše posluju” i gube čak 50 miliona evra godišnje, biće možda prodato, rekao je Kordes.
U saopštenju “Metroa” se navodi i da su lani ostvareni prihodi od 19,5 milijardi evra. Na njemačkom tržištu, gde firma ostvaruje dve petine ukupnih prihoda, zabilježen je rast od 6,1 odsto, dok su izvan Njemačke prihodi povećani za 14 odsto.
Vrijednost akcija tog trgovinskog lanca je u ponedjeljak na berzi u Frankfurtu pala 68 evro-centi, ili 1,2 odsto, na 55,22 evra. Od početka godine su te akcije pale 3,9 odsto, što je najmanji pad među 30 kompanija koje čine njemački DAX indeks.