NJUJORK, Najveći svjetski lanac restorana McDonald's mogao bi zahvaljujući prodaji svojih smrznutih napitaka, poput limunade, povećati svoj profit i tako supstituirati rastuće troškove hrane koji proizvodnju i prodaju njihovog najpoznatijeg proizvoda, hamburgera, čine manje isplativom, javlja Bloomberg.
U analizi koju su izradili Bloombergovi stručnjaci, McDonald's bi mogao ostvariti prosječne prihode za posljednji kvartal u iznosu 6,65 mlrd dolara, odnosno zaradu od 1,28 dolara po akciji.
Zbog porasta cijene mesa, McDonald's je pažnju usmjerio na proizvodnju svojih McCafe napitaka. Prodaja napitaka čini ukupno 20 odsto prodaje svih McDonald's proizvoda.
Zbog intenzivno rastućih cijena hrane na svjetskim tržištima, McDonald's nije u mogućnosti tako brzo prilagođavati svoje cijene rastućim troškovima te je iz tog razloga usmjeravanje na intenzivniju prodaju napitaka način kako da se nadoknade mogući gubici.
Profitna marža McDonald's prodavaonica takođe je smanjena na 17,7 odsto u prvom tromjesečju u odnosu na isti periodu prošle godine kada su profitne marže iznosile 18,2 odsto. U prvom kvartalu, MsDonald's je ostvario neto dobit od 1,21 mlrd dolara, a analitičari predviđaju kako će neto dobit u drugom kvartalu iznositi 1,34 mlrd dolara.

