ŽENEVA, Fijat više nikada neće biti konkurentan na masovnom tržištu Evrope kao što je nekada bio, izjavio je izvršni direktor italijanske kompanije, Serđo Markione na ovonedjeljnom sajmu automobila u Ženevi.
Prema njegovim riječima, ova promjena se uklapa u strateški plan i fokusiranost kompanije na profit.
Svi vodeći njemački proizvođači automobila, među kojima Audi, BMW i Mercedes-Benc, prošle godine su prodali više automobila u Evropi od Fijata, dok je Škoda prodala gotovo jednak broj automobila kao Fijat, prenosi portal “Automotiv njuz Jurop”.
“Kada je riječ o obimu masovne proizvodnje vozila, Fijat više ne nudi, ali i ne namjerava da nudi punu paletu proizvoda poput ostalih masovnih proizvođača. Fijat će izgubiti svoju poziciju kao generalni brend, ali će se fokusirati na ono što najbolje radi”, izjavio je Markione u Ženevi.
“Automotiv njuz Jurop” navodi da je Markione postepeno snizio Fijatovu paletu proizvoda u Evropi, kako bi se fokusirao na manja vozila, poput “pande” i vozila iz porodice “500”, među kojima su “500” hečbek, “500L” minivan i “500X” krosover.
Dugo odlagana zamjena za kompaktni model “bravo” sada je najavljena za 2016. godinu i proizvodiće se u Turskoj. U međuvremenu, zastarjeli model “punto” bi trebalo da iduće godine bude zamijenjen novim članom iz porodice “500”.
“U narednih pet do deset godina, doći će do rekonfiguracije našeg tržišnog udjela iz dva razloga. Jedan je globalizacija brenda ‘džip’, a drugi je uvođenje Alfa Romea kao globalnog proizvođača premijum i sportskih automobila”, zaključio je Markione. Tanjug