PARIZ, Poslije dvogodišnjeg rasta, francuski proizvođači šampanjca će u 2012. isporučiti devet miliona boca ili tri odsto ovog pića manje nego u 2011.
Uprkos tome, zahvaljujući naklonosti ka skupljim vrstama šampanjca na izvoznim tržištima kao što su Sjedinjene Američke Države, Japan i Narodna Republika Kina, prihod na ovom sektoru će stagnirati ili čak premašiti prošlogodišnji od 4,1 milijarde evra, izvjestila je novinska agencija Rojters.
“Uprkos padu obima, šampanjac će ipak ove godine ostvariti jedan od tri ili četiri najbolja rezultata u istoriji”, istakao je Bruno Pejar, izvršni direktor firme “Lanson”, druge najznačajnije grupacije na sektoru proizvodnje šampanjaca.
Rekord na ovom tržištu je ostvaren 2007, kada je proizvedeno 339 miliona boca šampanjca i ostvaren prihod od 4,5 milijardi evra.
U Francuskoj je, inače, zaključno sa oktobrom registrovan pad prodaje šampanjca za pet odsto u odnosu na isti prošlogodišnji period.
U Velikoj Britaniji, na koju tradicionalno otpada oko 10 odsto izvoza ovog pića, je, uprkos kraljičinog dijamatskog jubileja i Olimpijskih igara, zaključno sa oktobrom prodaja šampanjca opala za sedam odsto, a u cijeloj Evropskoj uniji (EU) za šest odsto.
S druge strane, plasman šampanjca van Evrope je zaključno s oktobrom povećan za pet odsto, podstaknut isporukama u SAD, koje su u 2011. iznosile 35 miliona boca, i Japanu, u koji je 2011. plasirano 7,9 miliona boca.
Ruska tražnja je i u ove godine ocijenjena kao “dinamična”, dok se za NR Kinu u 2012. predviđa udvostručenje tržišta šampanjca na oko dva miliona boca.
Po tome će Kinezi ove godine preteći Švedsku i približiti se Španiji, uz izglede za veoma brz rast tražnje i narednih godina.
Kupce van Starog kontinenta inače najviše privlači skuplji šampanjac – ružičasti ili onaj iz posebno dobre godine, kao i šampanjac koji je proizveden od grožđa iz samo jedne berbe, a ne “brut” – za koji se koristi grožđe iz više berbi. Tanjug