BUDIMPEŠTA, Agencije za oglašavanje u Mađarskoj više neće moći da sklapaju ugovore s medijskim kućama i primati bonuse od medija, javlja lokalni poslovni list Napi Gazdasag.
O ovom prijedlogu mađarske Vlade raspravljaće se sljedeće nedjelje u parlamentu, a nova pravila bi mogla da stupe na snagu 2016. godine.
Prema novim pravilima, medijskim kućama biće zabranjeno da daju bonuse, koji se kreću od 20 do 25 odsto, marketinškim agencijama, kada se njihovi klijenti oglašavaju na platformama pojedine medijske kuće, što je uobičajena praksa.
Kada nova pravila stupe na snagu, mediji će moći da sklapaju ugovore i plaćaju direktno oglašivačima, bez posrednika.
Nova pravila će potpuno promijeniti mađarsko tržište oglašavanja, koje je do sada funkcionisalo na način da su kompanije koje su se željele da se oglašavaju angažovale agencije, koje su tada birale medije na kojima će se oglašavati.
Medijskim kućama, naravno, bilo je u interesu da privuku što više oglasa, te su marketinškim agencijama davale popuste i plaćale bonuse kako bi im usmjerile oglašivače. U nekim slučajevima bonusi su se kretali i do 50 odsto od iznosa za oglašavanje. Index.hr