VARŠAVA, Generalni direktor LOT Poliš erlajnsa (LOT Polish Airlines) Sebastijan Mikož podnio je ostavku, nakon što je poljska vlada ponovo odložila privatizacioni proces poljskog avio-prevoznika. Nekoliko lokalnih medija je prenjelo da su razlog odlaganja privatizacije predstojeći izbori.
– Da, napustiću kompaniju. Nema privatizacije, stoga ja idem – rekao je Mikož, a očekuje se da će napustiti kompaniju do sredine septembra. Mikož je već jednom podnio ostavku na mjesto generalnog direktora LOT Poliš erlajnsa u septembru 2010, da bi na tu poziciju ponovo bio imenovan u februaru 2013. godine.
Ovaj avio-prevoznik je 99,9 procenata u vlasništvu poljskog trezora, koji navodi da, zbog političke situacije, obustavlja svoju odluku da potpiše pismo o namjerama da proda akcije.
Ostavka Sebastijana Mikoža dolazi u trenutku kada LOT pokazuje znake oporavka i ima prilično ambiciozne planove rasta za narednu godinu.
Sebastijan Mikož odlazi u trenutku kada LOT pokazuje znake oporavka i ima ambiciozne planove rasta za narednu godinu.
– Dokle god je LOT kontrolisan od strane novog vlasnika, privatizacija ne može da se dogodi, jer niko ne želi da kupi 49 procenata LOT-a kada ostatak kontroliše vlada – izjavio je Mikož u maju.
Ovaj član Star alijanse planira da u narednih pet godina udvostruči svoj kapacitet, prevozeći 10 miliona putnika godišnje, i želi da postane vodeći prevoznik u regionu, koji naziva „Nova Evropa“. Do 2020, LOT planira da leti do 80 destinacija, a prihodi treba da se podignu na 2,42 milijarde dolara. Flota bi se uvećala na 80 letjelica, uključujući i 18 širokotrupnih.
LOT Poliš je ovog ljeta ukinuo svoje letove između Beograda i Varšave, kao rezultat restrukturiranja, a plan je da se ova ruta ponovo uvede 2016. godine.
Poljski prevoznik je potpisao kod-šer sporazum sa Er Srbijom u junu ove godine u Majamiju tokom godišnjeg sastanka IATA-e. Er Srbija će dodati svoj „JU“ kod na letove avio-kompanije LOT ka Viljnusu, Talinu i Rigi, dok će oznaka „LO“ ove avio-kompanije biti dodata na letove koje obavlja Er Srbija na linijama za Podgoricu i Tivat, kao i na svakodnevne letove za Abu Dabi.
Mikož je bio jedan od panelista CAPA konferencije „Avio-kompanije u tranziciji“, zajedno sa direktorom Er Srbije, Danetom Kondićem. Tango six