Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Od sljedeće godine ni na krmokolj bez doprinosa

    25. Decembra 2025. — 12:18

    Tužilaštvo dvije i po godine istražuje sumnjive nabavke OC „Jahorina“  

    25. Decembra 2025. — 11:55

    „Eko toplane“ ucjenjuju Grad i Banjalučane

    25. Decembra 2025. — 10:40

    CIK pokreće postupak protiv Nikoline Šljivić

    24. Decembra 2025. — 14:17
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Kako bi američki gas stizao u BiH i Banjaluku: Ovo su detalji

    25. Decembra 2025. — 13:39

    OFAK produžio rok NIS-u

    25. Decembra 2025. — 07:41

    RiTE Gacko ide u trodnevni zastoj

    24. Decembra 2025. — 16:00

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    ERS dokapitalizovao RiTE „Ugljevik“ zbog duga prema Slovencima

    24. Decembra 2025. — 12:42

    BiH dobija nove novčanice

    24. Decembra 2025. — 09:56

    Vlada uvodi novi parafiskalni namet privrednicima

    22. Decembra 2025. — 13:21

    Prosječna novembarska plata 1.563 KM

    22. Decembra 2025. — 12:01

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Znate li koji je grad najskuplji turistički centar na svijetu

    20. Decembra 2025. — 16:44

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    Kako bi američki gas stizao u BiH i Banjaluku: Ovo su detalji

    25. Decembra 2025. — 13:39

    OFAK produžio rok NIS-u

    25. Decembra 2025. — 07:41

    RiTE Gacko ide u trodnevni zastoj

    24. Decembra 2025. — 16:00

    Račić: Neophodno restrukturiranje javnih preduzeća

    23. Decembra 2025. — 14:19
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Singapur i dalje ima najmoćniji pasoš

    24. Decembra 2025. — 10:45

    U Estoniji će robot određivati poreske dugove

    22. Decembra 2025. — 12:40

    Hoće li Mercator ostati bez svog čuvenog logotipa?

    22. Decembra 2025. — 09:35

    Na 50 metara ispod morskog dna niče megatunel s kružnim tokovima

    21. Decembra 2025. — 16:10

    Dolar u padu: Očekuje ga najgora godina od 2017.

    25. Decembra 2025. — 09:45

    Zašto cijene bakra rastu?

    25. Decembra 2025. — 08:59

    Američka ekonomija porasla najjače u dvije godine

    24. Decembra 2025. — 11:27

    “Gasprom” smanjuje investicije za 5,6 milijardi evra

    24. Decembra 2025. — 09:04
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Loš imidž bh. proizvoda plod skromnog marketinga

Loš imidž bh. proizvoda plod skromnog marketinga

adminadmin6. Aprila 2008. — 23:34Nema komentara3 minute čitanja

SARAJEVO – Najjača robna marka široke potrošnje u BiH i dalje je “Argeta”, a lidersku poziciju među najprodavanijim domaćim brendovima u BiH zauzima “Violetin” toaletni papir.

Istraživanje o najpopularnijim robnim markama široke potrošnje na tržištu BiH i regiona obavila je Agencija za istraživanje tržišta “Valicon”.

Istraživanje je ponovo pokazalo slabost domaćih proizvoda kada je u pitanju njihova prepoznatljivost među kupcima. Slično kao i prošlogodišnje i ovo istraživanje otkrilo je da je jedini domaći brend među deset najprodavanijih u BiH “Violetin” toalet papir koji zauzima šestu poziciju.
Iza argete pozicionirala se coca-cola, dok je na trećem mjestu “Kraftova” čokolada milka, čime je potvrđen tradicionalno dobar prodor brendova iza kojih stoje multinacionalne kompanije. Kao i u proteklom periodu, visokopozicionirana je i žvakaća guma orbit, koja se našla na četvrtom mjestu i stepenicu niže plasirano floriol ulje. Nakon jedinog domaće predstavnika na sedmom mjestu po popularnosti među potrošačkom populacijom nalazi se krema za lice nivea, a iza nje se redaju hrvatski proizvodi vegeta, cedevita i dorina.
“Nedovoljna razvijenost domaćih brendova rezultat je nesistematskog pristupa njihovom razvoju, improvizovanih i proizvoljnih poslovnih odluka, uz izuzetak pojedinih slučajeva koji bilježe sve bolji rezultat u tržišnoj utakmici sa velikim multinacionalnim brendovima”, pojašnjavaju u “Valiconu”.
Admir Kapo, predsjednik Udruženja “Kupujmo i koristimo domaće – kvalitetno proizvedeno u BiH”, koje propagira korištenje domaćih proozvoda, smatra da je i dalje jedan od glavnih razloga loše pozicioniranosti bh. brendova loš marketing.
“U marketing se ne ulaže dovoljno novca, a još kad u mnogim firmama imate menadžere koji ne razumiju stvarnu problematiku marketinga, bolji rezultati od ovih se i ne mogu očekivati”, kaže Kapo.
Kao svijetao primjer navodi upravo “Violetu” koja se uspijeva nositi s mnogo većim konkurentima duge tradicije.
“Marketinška kampanja u koju je ‘Violeta’ uložila mnogo novca je u svakom slučaju veoma važan faktor dobre pozcioniranosti njenih brendova, dok veliki broj domaćih firmi, koje bi uz kvalitet svojih prozivoda mogle napraviti daleko bolje rezultate, ne ulažu ni približno potrebnog novca za brendiranje domaćih proizvoda”, ističe Kapo i dodaje da su među izuzecima i kompanije koje su i prije rata investirale značajna sredstva u marketing kao što su sarajevski “Klas” i visočki “Vispak”.
A kada je u pitanju konkurencija u kojoj su se našli samo domaći proizvodi, domniraju proizvodi “Violete” iz Gruda. Pored prvoplasiranog toalet papira, ova kompanija je među deset najjačih bh. brendova zastupljena sa još tri proizvoda – maramicama na drugom, salvetama na četvrtom i kuhinjskim ručnicima na šestom mjestu. Na trećem i petom mjestu su “Klasovi” zlatni puder i brašno. “Bimalovo” jestivo ulje se našlo na sedmom mjestu, osmo je zauzela “Vispakova” kafa, na devetoj pozciji su pileće hrenovke preduzeća “Ovako”, dok je deseti sarajevski kiseljak.
Čokolada milka vodeći regionalni brend
Istraživanje o najpopularnijim brendovima regiona, koje je osim BiH sprovedeno u Sloveniji, Hrvatskoj i Srbiji, pokazalo je da je i dalje najjača robna marka u regiji čokolada milka.
Drugo mjesto je zadržala coca-cola, na trećem mjestu je orbit, a slijede omekšivač lenor, gillete, vegeta, krema za lice nivea, cedevita, ariel i paloma. N.Novine.

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakKonkurenti čerupaju Deutsche Telekom
Sljedeći članak Samo jedna kuća u RS investicioni savjetnik

Povezani članci

NOVOSTI 02 minute čitanja

Koje zemlje u Evropi imaju najbolje puteve

NOVOSTI 02 minute čitanja

Prodat dvorac Dunđerskih

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Od sljedeće godine ni na krmokolj bez doprinosa

25. Decembra 2025. — 12:1805 minuta čitanja

Tetke, strine i ostalu rodbinu ne zovite u pomoć jer su propisane kazne ako ih ne prijavite

Tužilaštvo dvije i po godine istražuje sumnjive nabavke OC „Jahorina“  

25. Decembra 2025. — 11:55

„Eko toplane“ ucjenjuju Grad i Banjalučane

25. Decembra 2025. — 10:40

CIK pokreće postupak protiv Nikoline Šljivić

24. Decembra 2025. — 14:17

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.