PARIZ, Francuski kozmetički gigant Loreal u trećem kvartalu zabijležio je osjetno nižu stopu rasta od očekivane, usljed oštrog pada prodaje u sektoru proizvoda široke potrošnje u Zapadnoj Evropi, kao i slabe tražnje za istim proizvodima na tržištu SAD-a.
Ovaj najveći svjetski proizvođač i prodavac kozmetike ostvario je u trećem kvartalu organski rast prihoda na godišnjem niovu od 2,3 odsto, na 5,39 milijardi evra, što je najniža stopa rasta od početka recesije 2009. godine, prenio je Rojters.
Analitičari su za treći kvartal u prosjeku očekivali rast prihoda od 3,6 odsto, poslije rasta od 3,8 odsto u prvih šest mjeseci godine.
Prodaja u sektoru proizvoda široke potrošnje (marke “loreal pari”, “garnije”, “mejbelin”) bila je 0,4 odsto niža, najviše zbog pada prodaje u Evropi i loših vremenskih uslova.
Luksuzni proizvodi (“lankom”, “sen loran”, “armani”) u posmatranom kvartalu zabilježili su rast od 4,9 odsto, poslije rasta od 7,5 odsto u prvih šest mjeseci, dok je tzv. aktivna kozmetika, koja se prodaje u apotekama (“la roš posej”, “viši”) imala skok prodaje od 11,3 odsto.
Za četvrti kvartal kompanija očekuje ubrzanje rasta a za cijelu 2014. nešto veći rast od onog na svjetskom tržištu kozmetike. Isti izvor podsjeća da je Loreal još u septembru snizio prognozu rasta tržišta, očekujući ubuduće stopu od 3,0 do 3,5 odsto, umjesto 3,5 do 4,0 odsto, zbog usporavanja tržišta kozmetike široke potrošnje u SAD, Zapadnoj Evropi i Kini.
Posmatrano po regionima, prodaja Loreala u Zapadnoj Evropi u trećem kvartalu opala je 0,4 odsto, blago je porasla u SAD (0,8 odsto), i usporila u zemljama u razvoju (+5,8 odsto).
Grupacija je istovremeno ubrzala rast u Latinskoj Americi (+10,0 odsto), uprkos usporavanju brazilske ekonomije, i održala istu stopu rasta (5,9 odsto) u Istočnoj Evropi, bez obzira na krizu u Rusiji. Tanjug