BANJALUKA, Više od 200 domaćih i stranih izlagača tokom narednih pet dana pokušaće da ugovori nove poslove na juče otvorenom 14. međunarodnom sajmu građevinarstva “Grames 2010” u Banjaluci kako bi bar djelimično ublažili posljedice svjetske ekonomske krize, koja je skresala aktivnosti u građevinskom sektoru.
Da je ova oblast u teškoj poziciji potvrđuje i za trećinu manji broj izlagača u odnosu na prethodnu godinu. “Grames 2010”, međutim, i dalje kotira kao najveći sajam građevinarstva u BiH, a ove godine ga karakteriše masovnije prisustvo domaćih preduzeća.
“Vlada će se potruditi da da zamajac građevinskom sektoru angažovanjem većeg broja domaćih firmi na infrastrukturnim projektima, kao što je ovih dana ugovorena izgradnja mahovljanske petlje”, izjavila je prilikom otvaranja sajma Fatima Fatimbegović, ministar za prostorno uređenje, građevinarstvo i ekologiju RS.
Da, međutim, sve nije crno pokazuje primjer preduzeća “Promo” iz Donjeg Vakufa, koje se bavi izradom montažnih kuća. U ovoj firmi ističu da uprkos krizi i dalje veoma dobro kotiraju i na domaćem i na stranom tržištu.
“Zadovoljni smo prošlogodišnjim rezultatima. Zahvaljujući primjeni evropskih standarda, bez obzira na krizu, napravili smo veoma dobre poslove na švedskom, austrijskom i italijanskom tržištu”, kaže Senada Čolak, direktor komercijalno-ekonomskog sektora firme “Promo”.
Ona je dodala da na banjalučkom sajmu predstavljaju novi katalog pod nazivom “Koncept novog življenja” u kojem su prezentovana najmodernija izdanja montažnih kuća. Njih karakterišu mnogo više svjetla i najsavremenija termička rješenja, koja vlasnicima donose velike uštede.
Osim domaćih preduzeća, svoje proizvode i usluge predstavljaju i brojne firme iz Slovenije, Srbije, Hrvatske, Austrije, Italije, Njemačke, Mađarske i Kine. Među njima je i jedan od vodećih regionalnih proizvođača crijepa i keramičkih pločica “Toza Marković” iz Kikinde.
“BiH je jedno od naših najvažnijih stranih tržišta i zato ne propuštamo priliku da prezentujemo svoje proizvode”, kaže Bojan Miljević, predstavnik “Toze Markovića” za prodaju.
Uporedo sa “Gramesom”, u “Banjalučkom velesajmu” je otvoren i 14. međunarodni sajam dostignuća u elektromašinskoj industriji i inovacija “Demi 2010”. Oba sajma su otvorena od deset do 19 časova, a ulaznica košta tri KM.***
Promocija domaćih firmi
Prvog dana “Gramesa 2010” ozvaničen je i početak druge faze promotivne kampanje “Naše je bolje”, čiji je cilj podizanje svijesti građana o značaju kupovine domaćih proizvoda. Kampanja je sa trgovačkog proširena i na građevinski sektor, a prvi korak načinjen je promocijom dvadesetak domaćih građevinskih preduzeća na štandu Privredne komore RS.
Neki od izlagača na tom štandu istakli su da se domaći proizvođači nalaze u velikim problemima zbog ekonomske krize, nelojalne konkurencije i činjenice da strane firme dobijaju poslove, koje može da realizuje domaća građevinska operativa. Nezavisne novine