MIČIGEN, Krađa podataka kompanijama nanosi štetu od 6,6 miliona dolara, pokazalo je istraživanje američkog instituta Ponemon.
Istraživanje, sprovedeno na 47 kompanija u kojima je zabilježena krađa podataka, pokazalo je da je najveći deo gubitka, odnosno 4,6 miliona dolara, posljedica izgubljenih poslova zbog pada povjerenja klijenata.
Prema navodima Forbsa, kompanije su izgubile u prosijeku 202 dolara po izgubljenom podatku, dok je 2007. godine izgubljeni podatak kompanije koštao 197 dolara.
Kompanije kojima se krađa podataka događa prvi put, imaju troškove od 243 dolara po podatku, dok kompanije koje su i ranije iskusile taj problem, plaćaju 192 dolara po podatku.
Broj otkrivenih krađa podataka raste, što je vjerovatno uzrok sve većeg nepovjerenja klijenata prema kompanijama u kojima se takvi incidenti dogode.
Prema podacima američkog Centra za podatke o krađi indentiteta, u 2008. godini je zabilježeno 646 krađa podataka, a u 2007. godini 446.
Najviše je zastupljen finansijski sektor, koji je trenutno u krizi – više od 50 odsto zabilježenih krađa podataka u 2008. dogodio se u bankama i firmama za finansijske usluge, dok je u 2007. godini finansijski sektor učestvovao u statistici o krađi podataka sa sedam procenata.
Kako je pokazalo istraživanje Ponemana, 3,5 odsto klijenata napusti kompaniju u kojoj je zabilježena krađa podataka, ali je taj procenat u finansijskim institucijama znatno viši i iznosi 5,5 odsto.
Od krađe podataka najviše štete ima sektor zdravstvene zaštite, jer nakon takvih incidenata izgubi 6,5 odsto klijenata.
Kako je prenio portal Cnet, kompanije koje su uključene u istraživanje izgubile do 113.000 podataka, a troškovi se kreću od 613.000 dolara do 32 miliona dolara. Beta