ZAGREB, U prvom krugu privatizacije za hrvatsku nacionalnu avio-kompaniju “Kroacija erlajns” najveći interes pokazali su južnokorejski “Korijan er” i tajvanski “Eva er”, koji su poslali i pisma namJere, ali su na kraju odustali.
U drugi krug za privatizaciju, odnosno dokapitalizaciju hrvatske nacionalne avio-kompanije, ušli su njemačka “Lufthanza”, grčki “Idžijan erlajns” i turski “Turkiš erlajns”, piše “Večernji list”.
Potencijalne strateške partnere ili kupce “Kroacije” za Vladu Hrvatske traži IFC, fond Svjetske banke, koji je od početka godine počeo da kontaktira sa svjetskim avio-kompanijama i ispituje njihovu zainteresovanost za hrvatskog avio-prevoznika.
Predstavnici IFC sada kreću u intenzivnije pregovore s grčkom, turskom i njemačkom avio-kompanijom.
Kako kažu sagovornici zagrebačkog lista, Grci su najskloniji kupovini cijele kompanije, dok bi “Lufthanza” sprovela neku vrstu spajanja s hrvatskim avio-prevoznikom, kao što je to učinila sa “Ostrijan erlajnsom”.
“Idžijan” i “Lufthanza”, s obzirom na to da dolaze iz zemalja članica EU, nemaju ograničenja oko toga koliko udjela mogu steći u Kroaciji, dok Turkiš, koji je iz zemlje nečlanice EU, zbog zakona Unije može imati najviše 49 odsto udjela.
“Lufthanza” je jedna od najvećih svjetskih avio-kompanija i u svojoj floti ima 669 aviona. “Turkiš erlajns” je, s druge strane, jedan od najbrže rastućih avio-prevoznika u svijetu s trenutanom flotom od 255 aviona. “Idžijan erlajns” raspolaže sa 44 aviona.
“Kroacija erlajns”, kako je navedeno na sajtu te kompanije, u svojoj floti ima 12 aviona.
Odluka o tome na koji će se način ući u privatizaciju “Kroacija erlajnsa” – dokapitalizacijom, strateškim partnerstvom ili prodajom – trebalo bi da bude donjeta do proljeća sljedeće godine.
Nakon toga bi bio raspisan međunarodni javni konkurs, na koji će moći da se jave i avio-kompanije koje do sada nisu pokazale interes za hrvatskog avio-prevoznika. Tanjug