BEOGRAD, Koridor 10 predstavlja okosnicu transportnog sistema Srbije i zajedno sa Koridorom 7 (rijekom Dunav) čini osnovu razvojnog potencijala zemlje.
Na stručnoj konferenciji “Koridor 10 – održivi put integracija” je rečeno da je izgradnja Koridora 10 trenutno najveći razvojni projekat u oblasti infrastrukture u Srbiji.
Više od 40 odsto stanovništva živi u zoni Koridora 10, na čijoj se trasi nalaze glavni rezervati pitke vode i niz prirodnih dobara i spomenika, kaže generalni direktor Instituta “Kirilo Savić” Miroljub Jevtić.
On dodaje da se 95 odsto trase tog putnog pravca nalazi na poljoprivrednom zemljištu. “To je veliki potencijal, ali i velika obaveza”, istakao je Jevtić.
Jevtić je rekao da bi okvir politike razvoja transportnog sektora trebalo da čini odgovor na pitanje – kako dobiti raznovrsna rješenja za transportno-logističke probleme građana i privrede.
“Bez paralelnog razvoja preduzetništva u transportno-logističkoj djelatnosti i osposobljavanja domaćih operatera propuštamo priliku za podizanje konkurentnosti privrede”, dodao je on.
Pomoćnik ministra za infrastrukturu Dejan Lasica je ponovio da će drumski Koridor 10 biti završen do maja 2012. godine, dodajući da izgradnja željezničkog Koridora 10 kasni jednu i po do dvije godine za drumskim.
“Ili ćemo završiti Koridor 10 u skorije vrijeme, ili ćemo biti u opasnosti da Srbiju zaobidju svi tokovi robe od zapadne Evrope prema Turskoj”, kazao je Lasica i istakao da je neophodno završiti izgradnju tog putnog pravca ako Srbije želi da bude dio evropskog tržišta.
On je rekao da će kroz šest godina, za kada je predviđen završetak izgradnje željezničkog Koridora 10, na cijeloj trasi vozovi moći da idu dvokolosječnom prugom i brzinom od 160 kilometra na čas. Tanjug